Bez srdce: Marissa Meyer

14.07.2017

Prequel ke slavnému příběhu Alenky v říši divů.

Název: Bez srdce

Originální název: Heartless

Autor: Marissa Meyer

Překlad: Martina Šímová

Nakladatelství: Egmont ČR,s.r.o., 2017

Počet stran: 414

Vazba: brožovaná

Anotace:

Catherine Pinkertonová je mladá dívka z významné rodiny v říši divů. Jejím tajným snem je otevřít si vlastní pekárnu a živit se výrobou lahodného cukroví. Rodiče s ní však mají jiné plány. O její ruku se totiž uchází samotný král a oni očekávají, že se stane královnou. Král zaměstnal nového šaška Šprýma, který se na bále poprvé představí velkolepým vystoupením. Když má dojít k osudnému okamžiku a král se hodlá vyslovit, Cath prokoukne, k čemu se král chystá, využije náhle vzniklého zmatku a uteče do zahrady. Zde narazí na Šprýma. Oba jsou k sobě silně přitahováni. Šprým se jí začne tajně dvořit, přestože oba riskují královu nelibost.

Cath je pevně odhodlaná zvolit si v životě vlastní cestu, jenže v zemi plné kouzel a zvláštních tvorů má osud zcela jiné plány.


Můj dojem:

Kniha byla opravdu kouzelná. Zpočátku jsem se bála, že je příběh zasazen do říše divů, protože tato pohádka mi nikdy moc k srdci nepřirostla. Koupila jsem si ji v náhlém popudu, hlavně proto, že miluju Měsíční kroniky a uchvátila mě krásná obálka. Potom když jsem si knihu přivezla domů ze Světa knihy, dlouho jsem se k jejímu čtení nemohla odhodlat. Asi nejvíc jsem se obávala toho, že je to prequel a tudíž kniha skončí tragicky. Všichni známe postavu zlé srdcové královny z Alenky že?

Abych si trochu připomněla svět divů, zkoukla jsem dva filmy o Alence. Pak jsem se pustila do čtení.

Když jsem začala číst první kapitolu, byla jsem okouzlena tou úžasnou atmosférou knihy. Scéna kdy Catherine peče citrónový koláč je tak bravurně napsaná, že se mi tak sbíhaly sliny, že jsem si musela dát přestávku a dát si zákusek a kafíčko:) Marissa Meyerová prostě umí psát. Kniha obsahuje několik opravdu úžasných scén, které pro mě říši divů přiblížily daleko víc než film. Já se do ní díky autorčině vyprávěcímu stylu mohla skutečně dobře ponořit, a k mému údivu se mi říše divů začala dost líbit.


Postavy:

Catherine mě hodně dráždila nerozhodností a neschopností řešit věci dřív, než jí přerostou přes hlavu. Přesto jsem jí moc fandila a hrozně jsem jí přála, aby jí její sen vyšel.

Šprým je naprosto úžasná, okouzlující a dechberoucí postava. Zamilovala jsem si ho hned při jeho prvním vystoupení na bále. Je tajemný a jeho havran tak trochu hrůzostrašný. To mu ale ještě víc přidává na přitažlivosti.

Klóbrce jsem chtěla nejednou zabít. V této knize je to asi největší prudič. Přesto tam má své místo ve své rozporuplné poloze.

Bohužel, co mi trohu kazilo radost ze zážitku bylo vědomí, toho špatného konce. Je to škoda, že dopředu víme, že příběh zřejmě dobře neskončí. To považuju za malinký nedostatek. Protože já jsem Catherine hrozně moc fandila a frustrovala mě její nerozhodnost. Postupně se ve mě hromadil vztek nad tím, jak je Catherine manipulována do něčeho, co vůbec nechce. Chtělo se mi na ni zařvat, ať se tak nebojí a jde si za svým snem. Ať víc bojuje! Ta má pozvolná nespokojenost nad tím, jak se věci vyvíjejí vygradovala ke konci v takový vztek, že jsem to s Catherine bytostně prožívala. Na konci knihy jsem pak jen seděla s otevřenou pusou a užasle zírala. Byl to opravdu silný zážitek! Nevím, jak to Marissa Meyer dělá, ale opět dokázala, že je to hvězdná autorka.

Verdikt:

Kniha je fantastická. Pro milovníky říše divů určitě jednoznačná záležitost. Pozor ale pokud máte rádi šťastné konce! Tam bych byla maličko opatrná!


Hodnocení: 95%



Obálka:

Už jsem se zmínila, že obálka způsobila, že jsem tuto knihu chtěla mít ve své knihovně. To mluví za vše! Škoda, že nemá pevnou vazbu.

Hodnocení obálky: 95%

© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky