Caraval: Stephanie Garber

28.07.2017

Pamatujte, že je to jen hra...

Název: Caraval


Autor: Stephanie Garber


Překlad: Eva Vybíralová


Nakladatelství: EGMONT ČR, s.r.o. 2017


Počet stran: 401


Vazba: vázaná s přebalem


Scarlett a Donatella jsou milující sestry, které žijí na malém ostrově zvaném Trisda. Obě by se rády dostaly z područí svého mocného a krutého otce. Scarlett má možná na dosah vstupenku na svobodu, protože se má provdat za neznámého hraběte, který, jak doufá, má dobré srdce a vysvobodí ji z tíživých okovů. A po svatbě plánuje vzít s sebou od otce pryč i sestru Tellu.

Má ale také tajný sen. Už několik let píše bezúspěšně dopisy mistrovi slavného Caravalu. Od nepaměti totiž toužila zúčastnit se velkolepého, magického představení, které se koná jednou ročně. A letos konečně obdržela pozvánku od slovutného Legendy.

Jenže to má háček. Nechce zmeškat svou svatbu s hrabětem.

Nakonec ji vyláká nebojácná Tella z Trisdy lstí. S pomocí záhadného námořníka Juliana se dostanou na ostrov, kde se Caraval koná.

Caraval není jen představení plné magie a kouzel. Je to hlavně hra! Hlavní výhrou je splnění přání. A to by se jim náramně hodilo a mohlo vyřešit jejich politováníhodnou situaci.

Bohužel Tella je hned po příjezdu na ostrov unesena Legendou. Její nalezení má být úkolem pro pozvané publikum a zároveň účinkující letošního Caravalu. Výherce ji musí pomocí indícií najít, jinak hrozí,že se ztratí nadobro. Scarlett je rozhodnuta udělat pro záchranu své sestry vše. Doprovází ji námořník Julian, který možná není zcela upřímný a zdá se, že něco skrývá. Průchod Caravalem je nebezpečným dobrodružstvím, kde možná půjde i o život. Dokáže rozpoznat, kde jsou hranice mezi hrou a realitou?


Můj dojem:


O Caravalu už asi všichni slyšeli. Já jsem se poprvé ke knize dostala na veletrhu Svět knihy. Upoutala mě v regálu svojí zajímavou obálkou a držela jsem ji dlouho v ruce. Chodila jsem sem a tam a nemohla se rozhodnout mezi Caravalem a knihou Bez Srdce. Měla jsem už plnou tašku nakoupených knih, sotva jsem ji unesla a moje peněženka byla již značně proluftovaná. Proto jsem se přinutila krotit. Nakonec v boji vyhrála Marissa Meyerová a její román Bez srdce (recenzi najdete zde na mém blogu). Nicméně o Caraval jsem se začala od té doby zajímat. A proto mě nesmírně potěšilo, když jsem knihu ukořistila v městské knihovně.

Strávila jsem s ní velmi příjemné sobotní odpoledne. Přestože kniha vypadá, že je celkem tlustá, stránky mi letěly jedna za druhou. Na jejím konci mi bylo líto, že prostředí plné zázračných věcí, barev a nápadů, které tak dobře živily moji fantazii, už musím opustit.

Svět Caravalu mě prostě pohltil a hrozně mě bavilo objevovat nové střípky do skládačky, a stopovat indicie, kde se nachází Donatella. Námět knihy je podle mě geniální. Garberová tak boduje na plné čáře. Líbilo se mi, jak s námětem pracuje. Konkrétně, že jde o hru, a při tom na vás číhá po celou dobu skryté nebezpečí a vy nevíte na čem jste. Kniha dokázala udržet napětí po celou dobu vyprávění, od okamžiku, kdy hrdinové dopluli na ostrov Caravalu.

Postavy:

Scarlett mě chvílemi trochu štvala svou ufňukaností. Nejednou jsem na ni chtěla zařvat, ať se vzpamatuje a jedná. Je to totiž spíš pasivní charakter a to mě trochu dráždilo. O to víc se těším na Donatellu, která ve druhém díle dostane více prostoru, protože to má být především její příběh. Na rozdíl od Scarlett je odvážnější a dřív jedná, než mluví a myslí. To mi na ní bylo sympatické.

Stephanii Garberové se velmi povedla také postava Juliana. Celou dobu jsem si lámala hlavu, co je zač a jestli mu můžu věřit. A to byl jistě záměr autorky a moc se jí to povedlo. Musím přiznat, že jsem byla hodně překvapená z konečného rozuzlení a rozhodně jsem to nečekala.


Nedostatky:

Kniha je výborná, ale není dokonalá a doufám že autorka ještě ve druhém díle dále rozvine její potenciál. Za slabší bych označila začátek knihy. Nemám teď na mysli, ten úplný začátek formou dopisů psaných Scarlett a adresovaných mistrovi Legendovi, což byl výborný nápad. Ale pak ten rozjezd na Trisdě před Caravalem se mi zdál trochu nudný.

Dalším maličkým mínusem byla pro mě povaha Scarlett. Ne, že by byla vyloženě špatná, ale viděla bych tu jistý potenciál ke zlepšení. Kdyby byla sympatičtější hrdinka, kniha mohla být ještě o kapičku lepší. Ale to je můj hodně subjektivní pohled.

Závěr:

Závěr knihy mě uspokojil a jsem hrozně zvědavá na druhý díl. V něm doufám dostane více prostoru tajemstvím opředený mistr Legenda. Jen mě mrzí, že budu muset čekat tak dlouho.

Verdikt:

Knihu Caraval doporučuji všem, kteří mají rádi pestré příběhy, které dokáží naplno nastartovat vaši fantazii. Přirovnala bych ji k poháru. Obsahuje zmrzlinu jemné chuti, je plný různobarevného ovoce, které se vám sladce rozplývá na jazyku a na vrchu je kopec lahodné šlehačky. Žel po jeho konzumaci chcete víc!


HODNOCENÍ : 95%


Obálka:

Nemám slov!  Slunce a hvězdy:)

Hodnocení obálky: 100%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky