CHLADNOKREVNÝ NIČEMA: LISA KLEYPAS

13.01.2018

Historická romance odehrávající se v Anglii, kraji Hampshire v r. 1875. 

Název: Chladnokrevný ničema

Originální název: Cold-Hearted Rake, 2015

Série: Ravenelovi (1.)

Autor: Lisa Kleypas

Překlad: Jana Pacnerová

Nakladatelství: Baronet, 2017

Počet stran: 384

Vazba: vázaná


Úvodní kniha nové série autorky historických romancí, Lisy Kleypas, se odehrává v Anglii, kraji Hampshire v r. 1875.

Devon Ravenel, zhýralý floutek, právě zdědil hraběcí titul i s rozpadajícím se a zadluženým panstvím Eversby Priory. Za doprovodu svého bratra Westa, který si s ním v ničem nezadá, přijíždí z Londýna na venkov, aby si obhlédnul své nechtěné dědictví.

Seznamuje se s prostořekou a tvrdohlavou vdovou, lady Kathleen Trenearovou a také třemi mladičkými sestrami zesnulého hraběte.

Devon pranic nestojí o žádnou odpovědnost a chce panství prodat, aby nemusel opustit svůj dosavadní bezstarostný život. Jakmile se Kathleen dozví o Devonových sobeckých záměrech, pocítí k němu okamžitě opovržení a nenávist. Přesto jsou k sobě oba přitahováni mocnou ohnivou přitažlivostí.

Dokáže Kathleen uchránit své srdce před sobeckým ničemou?

Co vše je schopen Devon obětovat, aby byla Kathleen jeho?


Můj dojem:

Kniha je velmi čtivá a rozhodně bych ji zařadila mezi zdařilé historické romance. V tomto žánru vychází hodně knih, ale málokterá z nich mě dokáže skutečně zaujmout. Chladnokrevnému ničemovi se to však podařilo. Na knize je hodně znát, že má být úvodem do nové série.

Autorka se v knize nevěnuje pouze ústřední dvojici, ale seznamuje nás i s vedlejšími postavami, jejichž příběhy hodlá rozvinout v dalších dílech ze série Ravenelů.

Přestože jsem měla z knihy jako celku velmi dobrý pocit, hlavní linie, romance Devona a Kathleen, mě tolik nenadchla. Problém jsem měla s tím, že autorka se u nich zaměřila hlavně na jejich vzájemnou přitažlivost a my sledujeme hodně erotických scén. Bohužel zrovna ty v historických ani jiných romancích nepotřebuji.

Chybělo mi tam více interakcí a větší osobitost hlavních hrdinů. Kathleen se v mnoha situacích chovala hrozně dětinsky a nebyla mi moc sympatická.

Ovšem tam kde mě trochu nudila hlavní dějová linie, tam knihu zachraňovaly vedlejší postavy. Velmi jsem si oblíbila Devonova zhýralého bratra Westa, který prochází největší proměnnou. Z lehce obtloustlého pijana se vlivem povinností a tvrdé práce na panství stává šarmantní a sympatický muž.

Docela velký prostor dostávají v knize i sestry zesnulého hraběte. Nejstarší Helen je jemná, tichá a trochu plachá. Naproti tomu dvě mladší sestry, dvojčata Pandora a Cassandra, jsou divoké a nevychované, jak dva čerti.

Devon na panství pozval svého bohatého přítele Winterborna, který ovšem nepatří mezi smetánku. Je však pohádkově bohatý a vlastní úspěšný obchodní dům v Londýně. Právě vztah Helen a Winterborna mě moc bavil a nadchnul mě. Tato dvojice mi přišla mnohem zajímavější a zastínila tu hlavní. Moc se těším na zajímavé prostředí obchodního domu ve druhém díle, který je věnován právě Helen a Winterbornovi.

Líbila se mi také snaha Devona a Westa, jakou se vypořádávají s finančními obtížemi panství. Různé možnosti, které v knize řeší pro jeho záchranu, dodávají na realističnosti prostředí i na čtivosti knihy.


Závěr:

Jde o velmi zdařilou historickou romanci. Ne, není dokonalá. Přesto ji doporučuji všem čtenářkám, které si rády oddychnou u hezké a zábavné romance s trochou erotiky.

Série má velký potenciál a tuším, že druhý díl má našlápnuto, aby byl ještě lepší, než tento.


HODNOCENÍ: 78 %


Obálka:

Je decentní. Motivu hodinek dávám přednost, před mnohými lacinými obálkami, na kterých je dvojice ve vášnivém objetí.


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky