CHYSTÁM SE ČÍST V ČERVENCI

25.06.2017

Zde najdete měsíční plán knih, které mě zaujaly a chci si je přečíst.

Pár slov úvodem:

Rozhodla jsem se, že budu dělat každý měsíc plán knih, které mě zaujaly a chci si je přečíst.

Ale měsíc je celkem dlouhá doba. Je možné, že mi můj čas nedovolí přečíst všechny knihy nebo se mi do ruky dostane jiná zajímavá kniha a budu ji chtít okamžitě přednostně přečíst, takže ne vždy se tohoto plánu budu na 100% držet. Navíc mám v současné době dvě práce, které mi zabírají většinu denního času v pracovním týdnu. Bohužel času na čtení nemám tolik, kolik bych si přála. Jsou to většinou večery a víkendy. Ale o víkendech se chci zaměřit na psaní romantického fantasy románu určeného pro young adult čtenáře, který jsem začala psát po absolvování kurzu tvůrčího psaní, zaměřeného na psaní beletrie. Ale o tom napíši možná v jiném článku.

Z každé přečtené knihy budu psát recenzi, takže si můžete udělat obrázek podle měsíčního plánu, které recenze se na mém blogu v daném měsíci pravděpodobně objeví. Protože si nemohu dovolit všechny knihy kupovat, hlavně z důvodu omezeného místa v mé knihovně, budu recenzovat také knihy zapůjčené v městské knihovně. Naštěstí v Olomouci je výborně zásobená, a tak se často mohu dostat i k novinkám poměrně brzy. Momentálně mám velkou zásobu knih, které jsem si koupila na Světě knihy 2017 nebo v březnových slevách jako e-knihy a ještě jsem je nestačila přečíst. Chci je postupně zařazovat mezi knihy půjčené v knihovně, ať mám v každém měsíci i knihy vlastní z mé knihovničky. Ještě mám vyhlídnuté knihy v nakladatelství Cooboo a také v Hostu, které ještě nevyšly, ale chtěla bych si je koupit.

Postupně budu recenzovat také knihy od mého nejoblíbenějšího autora Brandona Sandersona. Mám ve své sbírce všechny, které v ČR vyšly. Zatím jste si mohli přečíst recenzi na moji nejoblíběnější knihu - Cestu králů. Myslím, že ji tak něco nepřekoná. A pokud se vám zdá, že některým young adult knihám nedávám na rozdíl od jiných blogerů příliš vysoké hodnocení, je to právě kvůli tomu, že mám pořád v hlavě knihu které jsem dala 100% - tedy Cestu králů. Věřte mi, že se snažím přihlížet k žánru young adult spravedlivě, protože má svá specifika. Nepatřím svým věkem k young adult čtenářům, přesto tento žánr mám nejraději, protože mi přináší tu pravou relaxaci, kterou po náročné práci potřebuji jako sůl. Proto prosím k mým recenzím přistupujte s tímto vědomím. Vždy spíš knihu ze žánru young adult podhodnotím ve srovnání s recenzemi, které píše člověk ve věku pro které je určen.


KNIHY NA ČERVENEC:

Projekt Kronos: Pavel Bareš

Knihou kterou právě nyní čtu a jejíž recenze se objeví již brzy je Projekt Kronos. Hlavním důvodem proč jsem si tuto knihu vybrala je, že je od začínajícího českého autora a už jenom to mě zajímá, vzhledem k tomu, že se snažím sama psát. Dalším velkým důvodem je, že je od mého oblíbeného nakladatelství Host. To už samo o sobě je pro mě určitou zárukou kvality. Zaujalo mě, jakou má kniha nádhernou grafickou úpravu- od krásné obálky, přes výběr kvalitního papíru až po vnitřní grafickou úpravu s obrázky. Kniha je v pevné vazbě. To jsou pro mě známky toho, že nakladatelství Host musí knize i autorovi věřit, jinak by do něj neinvestovali tolik finančních prostředků. A samozřejmě je mi blízké, že se jedná o českého autora. To mi stačilo, že jsem si zvolila knihu z žánru urban fantasy, který tak úplně běžně nečtu a nejsem zcela jeho cílovkou. Pavla Bareše jsem viděla na přednášce na Světě knihy 2017 a musím říct, že mě zaujal. A také mi bylo sympatické, že rád hraje počítačové hry, což já také:). Takže chápete, že to byla jasná volba. Knihu jsem si půjčila v městské knihovně, měla jsem obrovské štěstí, že jsem ji uchytla první a už je na ni fronta, takže ji musím v nejbližších dnech vrátit.

Za vším hledej Bridgertonovy: Julia Quinn

Pak bych se chtěla vrhnout na čistou historickou romanci od mé oblíbené autorky Julie Quinnové - Za vším hledej Bridgertonovy. Je to jedna z knih, které jsem si přivezla z veletrhu Svět knihy 2017. Jde o novinku od nakladatelství Ikar. Tato kniha prostě nemohla chybět v mojí sbírce. V žánru historických romancí mám načteno stovky knih a Julia Quinn píše s takovou jiskrou a lehkostí, že téměř každá její kniha je zářivý klenot. Na její čtení se nesmírně těším a rcenze se objeví hodně rychle. Jde o knihu z oblíbené série o rodině Bridgertonových, ve které se autorka vrací v čase na konec 18. století k mladé Billie Bridgertonové. Má to být hrdinka temperamentní, umíněná, která se nechová jako dáma a celé dětství strávila potloukáním se po venkově s bratry Rokesbyovými. Předpokládalo se, že jednoho z nich si nakonec vezme, jen ten třetí nejstarší George pro ni není vhodný a ona by ho stejně nechtěla ani za nic. Anotace zní opravdu dobře, je mi jasné že to bude můj šálek kávy.:)

Pán věže: Anthony Ryan

Dále bych se chtěla pustit do dalšího dílu od nadějného autora Anthony Ryana a jeho Pána věže. Recenzi Píseň Krve - první knihy ze série Stín Krkavce jsem zveřejnila minulý týden. A její čtení mě moc chytlo. Proto se už nemůžu dočkat jeho pokračování. Knihu vydalo nakladatelství Host, které momentálně připravuje autorovu knihu z jeho další série Drakonis s názvem Zrození ohně. Na tuto sérii si také brousím zuby. Ale zpět k Pánovi věže. K této sérii jsem se dostala zcela náhodou. Možná bych si jí vůbec nepřečetla, kdyby na třetí díl s názvem Královna ohně neupozornil přímo šéfredaktor nakladatelství Host v jednom videu z produkce CBDB.cz na které jsem narazila náhodou na YouTube. Šlo o video zabývající se tím, jak se dělá kniha, má čtyři části a zmínka o sérii byla ve 4.části. Doporučuji tyto videa na You Tube shlédnout, najdete je pod názvem Jak se dělá kniha: Zrod knihy.

Bez srdce: Marissa Meyerová

V červenci se chystám také na knihu Bez srdce od Marissy Meyerové, autorky měsíčních kronik. Knihu jsem opět zakoupila na Světě knihy 2017. Vybrala jsem si ji, protože jsem si její předešlé knihy z Měsíčních kronik zamilovala a upotala mě obálka, která je velmi originální. Kolem knihy jsem dlouho chodila, původně jsem si jí nechtěla koupit, protože ji autorka pojala jako prequel k příběhu Alenky v říši divů. Nikdy jsem tomuto příběhu pro děti nepřišla na chuť a proto jsem s koupí váhala. Ale nakonec jsem si ji z nějakého neznámého důvodu koupila. Nevím, jestli jsem udělala dobře. Mám z tohoto příběhu o srdcové královně z Alenky malinko obavy, ale uvidíme. Na druhou stranu jsem malovala obrázek jako součást pohádkového kalendáře pro moji maminku na vánoce 2016 a měla jsem z jeho malování obrovskou radost, protože se mi povedl. Možná tyto podprahové věci na mě zapůsobily a já po knize sáhla. Těšte se (nebo se obávejte) na recenzi!

Jméno větru: Patrick Rothfuss

Knihu Patricka Rothfusse Jméno větru jsem si vybrala hlavně proto, že patří k špičce žánru dospělé fantasy literatury. A já ji ještě nečetla. A mám potřebu si doplnit tuto mezeru. Jsem na ni zvědavá, ale ne vždy knihy, které se ostatním hrozně líbí, se líbí také mě. Je to možná způsobeno tím, že mám ráda romance o lásce a tato kniha mezi to nezapadá. Takže dopředu vůbec netuším, jestli se mě bude líbit a nebude to na mě příliš hutné a temné čtení. Hlavním hrdinou je neblaze proslulý vrah, zručný zloděj a mág Kvothe a kniha vypráví jeho příběh. Na knihu se hodně odkazuje Brandon Sanderson ve svých kurzech tvůrčího psaní, proto chápete že pro mě jako člověka snažící se psát fantasy je tato kniha povinnou četbou:).

Illuminae: Amie Kaufman, Jay Kristoff

Jako poslední tu mám Illuminae, knihu kterou jsem ukořistila v městsdké knihovně. Dost dlouho jsem uvažovala, jestli si jí nemám pořídit do své domácí sbírky kvůli jejímu famóznímu a netradičnímu zpracování. Nakonec rozhodla skutečnost, že jsem na ni kápla v knihovně a uvidím až po přečtení. Také jsem ji obdivovala v knihovničce mého synovce, kterého jsem ale oloudila o zapůjčení Harryho Pottera a prokletého dítěte a už jsem nechtěla dráždit svoji sestru tím, že bych si k ní přivzala ještě Illuminae, protože je na půjčování knih dost háklivá a bojí se jejich zničení, což se snažím respektovat:). I když já si na knihy dávám opravdu pozor, nesvačím na nich, neohýbám stránky, ani se s nimi nekoupu:). Autory Illuminae jsou Amie Kaufmanová a Jay Kristoff. Nemusím ji asi představovat, protože o ní již bylo řečeno a napsáno mnohé. Většina lidí ji už četla, takže nechci zůstat pozadu.


Tak to by bylo na červenec vše. Většinou jde o pořádné bichle, takže mám co dělat, abych své předsevzetí splnila. A co máte v plánu vy? Budu ráda, když mi to napíšete do komentáře:).

Létu zdar!

© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky