CINDER & ELLA: KELLY ORAM

09.08.2018

Jedinečné převyprávění klasické pohádky O Popelce.

Název: Cinder & Ella (1.)

Originální název: Cinder & Ella, 2014

Autor: Kelly Oram

Překlad: Zuzana Ľálíková

Nakladatelství: Baronet, 2018

Počet stran: 376

Vazba: Vázaná


Ella je nadšená blogerka a zanícená fanynka fantasy série Druidský princ. Na svém blogu ráda diskutuje o oblíbených knihách s klukem pod přezdívkou Cinder. Stanou se z nich přátelé, ačkoliv se nikdy nepotkali.

Pak se ale Ella náhle odmlčí. Cinderovi je jasné, že se muselo stát něco strašného. A také, že stalo.

Po těžké autonehodě přijde Ella o matku a jako následky jí zůstanou jizvy po těžkých popáleninách. Po dlouhé rehabilitaci je vydána do péče otci, který je s matkou opustil, když jí bylo osm let. Čeká na ni nová rodina, která nerozumí jejím obavám a pocitům. Navíc je otcem přinucena nastoupit na soukromou prestižní školu pro děti bohatých rodičů, kde se stává terčem šikany. Přestože je její situace velmi tíživá, nevzdává se a začne znovu blogovat. Naváže opět komunikaci s Cinderem, která pro ni znamená jiskru světla v její těžké situaci. Netuší, že za touto přezdívkou se skrývá Oliver Brien, vycházející Hollywoodská hvězda.

Získá Popelka svého prince?


Můj dojem:

Miluji retelingy pohádek. A protože Popelka je už od dětství má nejoblíbenější pohádka, byla jsem nadšená z toho, když jsem se dozvěděla, že nakladatelství Baronet se tuto knihu rozhodlo vydat. Byla jsem zvědavá také proto, že jsem si nedávno sama hrála s příběhem Popelky a napsala svoji verzi v krátké povídce. Jestli někdy dostanu odvahu, tak ji hodím sem na blog. Zatím si ještě netroufám. 

Takže chápete, že jsem na tuto knihu byla opravdu hodně natěšená.?

Kniha mě nezklamala! Jakmile jsem ji vzala do ruky, nemohla jsem přestat číst. Příběh je jedním slovem kouzelný. Měla jsem trochu obavy z toho, že to bude depresivní čtení. Ale bála jsem se zbytečně. Kniha je moc a moc pozitivní. Vztah Elly a Cindera je magický. Jejich interakce jsou napsány velmi vtipně, chytlavě. Tyto pasáže jsem si nesmírně užívala. Už dlouho jsem nečetla knihu, kde by romantická linka tak bezvadně fungovala. Cindera jsem si zamilovala. Jeho osobnost září a osvětluje všechny stránky knihy. Vztah Elly a Cindera není postavený na fyzické stránce, přesto to mezi nimi neobyčejně jiskří a jejich myšlenkové spojení funguje mimo čas a prostor. Cinder je krasavec a fanynky ho zbožňují, ale v této knize má hrdina i mozek a srdce na správném místě. Bylo to tak osvěžující! Naprosto zbožňuji scénu, kdy se ti dva poprvé v reálu potkají. Nepochybuji, že vás také dostane.

Líbilo se mi, jak se Ella dokáže odvážně postavit nepřízni osudu a překonat její ztrátu, tíhu svého zranění i předsudky okolí. Jak už to v pohádkách bývá, je po zásluze odměněna a svůj život získá zpět pevně do svých rukou. Miluji naději, která je celou knihou protknuta.

Ale abych jen nebásnila, je potřeba trochu té kritiky. Cítila jsem, že si některé věci autorka pozohýbala podle sebe, aby se jí hodily do příběhu. Ve skutečnosti nevěřím, že v tomto věku, by se popálená dívka setkala ve škole s takovou šikanou. Přece jenom v reálu jsou lidi soucitnější. Ale vycházím jen z mé zkušenosti. Nevím, jak to kde chodí. Některé věci se mi zdály jednoduše přehnané. Také úplný závěr byl na můj vkus příliš klišoidní, ve stylu Amerických filmů, kde si nakonec dvojice padne do náruče a všichni kolem tleskají. Fajn. Beru. Považuji to za drobnosti, které mi nemohly vůbec zkazit požitek z této krásné romanťárny. Když jsem v noci zavřela knihu, usínala jsem s blaženým úsměvem.


Závěr:

Cinder & Ella je velmi povedené, originální a osobité převyprávění klasické pohádky O Popelce. Zahřeje vaše srdce a romantickou duši nechá létat v oblacích. 


HODNOCENÍ: 90%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky