CO SI POČÍT S VÉVODOU: SALLY MACKENZIE

30.11.2017

První díl série z počátku 19. století Dům pro neprovdané dámy.

Název: Co si počít s vévodou

Originální název: What to do with a duke, 2015

Série: Dům pro neprovdané dámy, 1. díl

Autor: Sally MacKenzie

Překlad: Renáta Tetřevová

Obálka: Jana Šťastná

Nakladatelství: Ikar - Euromedia Group, a. s., 2017

Počet stran: 288

Vazba: vázaná


Historická romance z počátku 19. století nás zavede do venkovského prostředí Loves Bridge. 

Zde žije spokojený život rodina vikáře. Nejstarší dcera Cat je ve svých 24 letech téměř stará panna, zatímco některé z jejích mladších sester jsou již provdány. Cat si však ze svého stavu nic nedělá, nejraději by totiž byla spisovatelkou. Jenže v domě plném mladších sourozenců nikdy neměla na psaní klid. Dokonce ani postel nemá sama pro sebe a momentálně ji sdílí se svou sestrou Mary. Matka se jí navíc snaží neustále dohazovat nějakého nápadníka, o což Cat vůbec nestojí.

Naděje jí svitne, jakmile se ve vesnici uvolní dům pro neprovdané staré panny. Novou obyvatelku však musí schválit vévoda z Hartu, který je proto povolán z Londýna. Na jeho rod uvalila zhrzená milenka jeho předka před 200 lety kletbu. Žádný vévoda se nedožije narození svého dědice. Proto je pochopitelné, že vévoda se do ženění nehrne.

Když se hrdinové poprvé setkají, zasáhne je nečekaná vášeň.


Můj dojem:

Na knize se mi velmi líbilo téma. Nápad s domem pro neprovdané dámy je poměrně originální a zaujal mě hned v anotaci. Autorka s ním dobře pracuje a na začátku každé kapitoly poodkrývá příběh zhrzené milenky jednoho z předků, která rod vévodů z Hartu proklela.

Postavy jsou sympatické a moc se mi líbilo zasazení děje do venkovského prostředí. Popis členů rodiny vikáře byl velmi realistický a čtenář tak lépe chápe pohnutky Cat, která touží po chvilce klidu. Autorka zábavnou a lehkou formou popisuje tradiční venkovské drbny a okrajově se dotýká vážnějších otázek, jako např. stálosti přátelství. Pokud jde o existenční otázky, přátelství může dostat totiž pěkně nafrak.

Kniha obsahuje lehké prvky tajemna a magie v podobě kletby, ale to mě nijak nerušilo.

Romantická zápletka je originální a hrdiny to k sobě neúprosně táhne. Přesto, že se mi interakce mezi hrdiny líbila, připadalo mně, že by autorka klidně mohla přidat více romantických scén. Zdálo se mi, že to autorka místy trochu odflákla. A možná díky tomu jsem měla pocit, že kniha příliš klouže po povrchu.

Autorka střídá úhel pohledu vyprávění příběhu, tedy Cat a Marcuse, vévody z Hartu. V tomto žánru, to nebývá tak typické a pro mě to bylo osvěžující. Přesto autorka nevyužila plně potenciál tohoto způsobu vyprávění.

Závěr je pak na mě příliš rychlý a po dočtení knihy jsem neměla úplně uspokojivý pocit. Také by knize slušel epilog. Přestože vše skončí hapyendem, čtenář nedostane jasnou odpověď a může se cítit ochuzen. Rozumím, bude druhý díl. Ale já prostě na díly nehraju!


Závěr:

Kniha patří mezi povedené počiny ve svém žánru a rozhodně ji doporučuji všem milovníkům historických romancí. Na to, aby se zařadila mezi Top knihy romantické literatury je však v knize málo romantických interakcí mezi hrdiny. Čte se velmi lehce, je zábavná a místy vtipná. Přečtete ji za jedno odpoledne, což může být pro některé výhoda. Já si s radostí počkám na další díl.


Hodnocení: 72 %


Obálka:

Neurazí ani nenadchne. Červené barvy je v ní na mě trochu moc. Pro romantickou knihu z venkovského prostředí bych si představovala asi trochu něco jiného.

Hodnocení obálky: 57 %

© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky