ĎÁBEL NA JAŘE: LISA KLEYPAS

14.02.2018

Třetí díl historické romance ze série Ravenelovi.

Název: Ďábel na jaře

Originální název: Devil in Spring, 2017

Série: Ravenelovi (3.)

Autor: Lisa Kleypas

Překlad: Jana Pacnerová

Obálka: Martina Černá

Nakladatelství: Baronet, 2017

Počet stran: 352

Vazba: vázaná


Skandál! Lady Pandora Ravenelová a Gabriel, lord st. Vincent byli přistiženi v kompromitující situaci. Co na tom, že šlo o nedorozumění. Škoda byla napáchána, a tak jedinou možností, jak si může Pandora zachránit pověst, je sňatek. I když je Gabriel považován za nejlepší partii roku, Pandoře se právě zhroutil svět. Jejím snem bylo podnikat na poli deskových her. Dosud se jí vše dařilo. Její deskovou hru přislíbil prodávat ve svém luxusním obchodním domě samotný Winterborne. Jenže se píše rok 1876, kdy provdaná žena neměla nárok ani na svůj majetek a už vůbec neměla právo vést byznys. Po svatbě by se musela podřídit ve všem manželovi a ztratila svou nezávislost.

Gabrielovi se zpočátku také do sňatku nechce. Brzy je však okouzlen Pandořinou krásou i temperamentem a udělal by všechno, aby ji získal.

Dokáže Gabriel Pandoru přesvědčit, že mu může důvěřovat? Co se vyklube z jejich manželství? Smlouva s ďáblem nebo dar z nebes?


Můj dojem:

Třetí díl série Ravenelovi mi po zklamání z předchozí knihy spravil náladu. Dostala jsem v něm vše, co mi ve Svatbě s Winterbornem chybělo. Svěží a čtivou romanci s mnoha vtipnými momenty. Knihu jsem přečetla za jediný den a nemohla jsem se od ní odtrhnout. I když poslední třetina byla o poznání horší, než první dvě.

Kniha je strukturou děje rozdělena. V první části, tedy ony dvě třetiny knihy se řeší a rozvíjí vztah Pandory a Gabriela. Bylo to skvěle napsané a moc se mi líbilo, jak si Gabriel postupně získává srdce a důvěru Pandory svým šarmem, nesobeckostí a velkorysým srdcem. V prvních dvou dílech mi Pandora připadala hodně dětinská, takže jsem k tomuto dílu měla trochu nedůvěru. Ale moje obavy byly zbytečné. Pandora je skvělá a velmi osobitá postava a to autorce umožnilo vytvořit několik opravdu vtipných okamžiků, u kterých jsem se musela hlasitě smát. To mi připomnělo Julii Quinn s její sérií Bridgertonovi, u které oceňuji právě vtip. V dnešní době je to u historických romancí vzácnost, a bohužel mnoho autorů to nesvede. Proto mě Lisa Kleypas v tomto díle překvapila.

Bohužel pětihvězdičková je kniha pouze do svatby. Pak trochu spadne a už není skvělá, ale pouze dobrá. V poslední třetině se řeší Pandořino podnikání, které ji zavede do srdce spiknutí. Autorka si očividně připravuje půdu pro další knihu a setkáváme se tu také s postavou, které nejspíš věnuje jeden z dalších dílů.

Fanoušky Lisy Kleypas jistě potěší, že Gabriel není nikdo jiný, než syn oblíbeného páru z její dřívější knihy Zimní naděje - Evie a Sebastiana. Bylo to opravdu milé pomrknutí a udělalo mi radost.

Díkybohu je v této knize na prvním místě romantika a není to erotický román, jako u Svatby s Winterbornem.


Závěr:

Lisa Kleypas s Ďáblem na jaře opět prokázala své kvality jedné z předních autorek historických romancí. Knihu rozhodně doporučuji. Ze série Ravenelovi je to zatím nejlepší díl. Pokud patříte k milovnicím tohoto žánru, je to pro vás téměř povinná četba.


HODNOCENÍ: 83%


Obálka:

Další povedená obálka. Nemám, co bych vytkla. Zaujala mě krásná jarní kombinace levandulové a zelené barvy.


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky