DIABOLIK: S. J. KINKAID

30.03.2018

První díl série sci-fi fantasy, která nás zavádí do daleké budoucnosti ovládané krutým Imperátorem.

Název: Diabolik

Série: Diabolik (1.)

Originální název: The Diabolic, 2016

Autor: S. J. Kinkaid

Překlad: Lucie Schürerová

Nakladatelství: Fragment, 2017

Počet stran: 376

Vazba: vázaná s přebalem


Sci-fi fantasy pro young adult se odehrává v galaktickém vesmíru, kterému vládne krutý Imperátor. Je stoupencem tzv. helionistické víry, která potlačuje pokrok a touhu po vzdělávání v přírodních vědách a znalostech technologií. Všechny technologie, které jsou až dosud využívány, jsou dědictvím starších generací, ale mnoho strojů začíná být zastaralých a nyní už nikdo z lidí nezná, jak fungují a už vůbec je nedokáží opravit.

Diabolici jsou pozůstatkem starších časů a momentálně je jejich používání Imperátorem zakázáno. Jsou to geneticky naprogramovaná monstra, stvořená pouze za jediným účelem - aby chránily svého pána za cenu vlastní smrti. Mají obrovskou fyzickou sílu, vysokou odolnost a bleskové reflexy a jsou připoutáni k jedinému člověku, kterého milují nade vše pomocí naprogramování části svého mozku. Ale nemají duši, nejsou to lidé.

Nemesis je diabolik, který ochraňuje dceru rebelského galaktického senátora. Vyrůstají společně a křehká a laskavá Sidonie má k Nemesis silné sesterské pouto. Když je senátor odhalen a obviněn z rebelie, pozve Imperátor Sidonii na svůj dvůr jako rukojmí. Aby Nemesis svou paní ochránila, vymění si se Sidonií místo a je odhodlána čelit smrtelné hrozbě na dvoře místo ní.

Jak si poradí Nemesis se svou novou rolí? Dokáže přežít, zůstat neodhalená a ochránit Sidonii na místě, kde jsou intriky, vraždění a smrt na denním pořádku?


Můj dojem:

Pro mě to bylo v young adult žánru zase něco nového. Přesto ve mně vyvolalo vzpomínky na knihy, které jsem četla v dětství jako Quo vadis od H. Sienkiewicze nebo Loukotkové Není římského lidu. Je znát autorčina inspirace a jisté paralely mezi Imperátorem a římským císařem Neronem a jeho dvorem. A právě vražedné prostředí odehrávající se v daleké budoucnosti mě hrozně bavilo. První půlku knihy jsem četla jedním dechem a užívala si objevování nového světa, intrikaření a poznávání postav. Kniha mě vtáhla do děje ihned od prvních stránek. V některých recenzích jsem četla, že pro někoho bylo těžké pobrat příliš mnoho informací v začátku knihy. Mně osobně to nedělalo žádné problémy, možná i díky dychtivosti se kterou jsem tento svět hltala. Autorka mě okamžitě vtáhla do děje. Od začátku jsem s Nemesis velmi soucítila a hrozně se o ni bála, když přijela na Imperátorův dvůr. Kniha perfektně drží napětí. Bohužel v druhé půlce to šlo trochu dolů.

Když jsem se snažila rozklíčovat, proč mě příběh v druhé půlce už tolik nebavil, přišla jsem na následující připomínky. Autorka neustále čtenáře ujišťuje, že Diabolici nejsou schopni citů a pro ostatní jsou to jen stroje. Už od začátku je ale jasné, že Nemesis v sobě má mnoho lidského a citů je schopna. Jenomže pak přijde na řadu romance. A tady se rodí můj problém. Ne, že by mi vadila, naopak já romance vždy vítám. Ale! Přerod od náklonnosti a sympatií postav k lásce je tu tak nereálný, že mě to příliš bilo do očí. Bylo to moc uspěchané a tím neuvěřitelnější, že je Nemesis diabolik. Autorka příliš tlačí na pilu a romance pak působí trochu neuvěřitelně. Je to obrovská škoda, že si s tím autorka více nepohrála. Pokud vím, že je to série, na můj vkus mohla zůstat u náklonnosti a utajených citů Nemesis a nechat romanci větší prostor pro její rozvití klidně i v dalším díle. Za mě tak strhávám body.

Další věcí, která nenaplnila moje očekávání byl závěr. To, co se tam děje bylo prostě příliš. Autorka to překombinovala. Přesto knihu hodnotím jako celek velmi vysoko. První půlka byla excelentní, druhá už jen dobrá, ale to nezmění můj názor, že je to nadprůměrná kniha, která rozhodně stojí za přečtení.


Závěr:

Doporučuji všem mladým, ale i starším čtenářům, kteří rádi odhalují nové světy a drsné a brutální prostředí u nich vyvolává zvědavost. I když normálně nečtete sci-fi, autorka si vás získá emocemi, které z vás vydoluje. Prostředí knihy a autorčina schopnost vtáhnout do děje jsou totiž tak silné, že se kniha stává návykovou. Ujišťuji vás, že budete netrpělivě čekat na další díl.


HODNOCENÍ: 83%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky