DÍVKA Z INKOUSTU A HVĚZD: KIRAN MILLWOOD HARGRAVE

28.02.2018

Dobrodružný příběh pro starší děti kolem 12 - 13 let.

Název: Dívka z inkoustu a hvězd

Originální název: The girl of ink and stars, 2016

Autor: Kiran Millwood Hargrave

Překlad: Kryštof Herold

Nakladatelství: Fragment, 2017

Počet stran: 232

Vazba: brožovaná


Isabella žije se svým otcem v ostrovním městě Gromeře. Z nařízení guvernéra Adoriho, nesmí nikdo překročit hranici města. Isabella tajně sní o tom, že se jednou vypraví do Zapomenutého území a prozkoumá zbytek ostrova.

Po matce zdědila starodávnou mapu zobrazující celý ostrov Joya. Isabella by však jednou ráda vytvořila svoji vlastní mapu. Její otec je totiž kartograf a ona je jeho pilnou žačkou.

Její nejlepší kamarádkou je guvernérova dcera Lupe, se kterou se jednou nepohodne. Poté, co Lupe zmizí, Isabella se jako kartografka přidá k pátrací skupině v čele s neoblíbeným guvernérem, aby Lupe zachránili.

Ostrov ukrývá temná tajemství a pod mrtvým lesem se ukrývá mýtická příšera.

Podaří se Isabelle zachránit ztracenou dívku i samotný ostrov před zkázou?


Můj dojem:

Kniha mě zaujala krásnou obálkou a celkově nádherným grafickým zpracováním. Navíc na zadní straně knihy jsem se dozvěděla, že získala ocenění v prestižní soutěži Nejlepší britská dětská kniha roku 2017. Měla také poměrně velkou reklamu, takže jsem myslela, že to nemůže být špatná koupě.

Jak jsem se mýlila!

Za sebe mohu s klidným svědomím říct, že to je nejhorší kniha, jakou jsem dosud četla. Jsem v šoku z toho, že nějaké nakladatelství tuto knihu vůbec vydalo, natož aby získala ocenění. A pak se ještě dočkala českého překladu!

V poslední době jsem četla několik knih určených pro starší děti, ale ty byly vážně dobré a zdaleka neměly takovou obrovskou propagaci. Je škoda, že vedle této škváry, mohou kvalitní tituly zapadnout. Dovedu si představit, že pokud by se mi jako dítěti, dostala do rukou v čtenářských začátcích, dokonale by mě dokázala od dalšího čtení odradit a asi by se ze mě nikdy nestala náruživá čtenářka, jakou jsem nyní.

V knize je špatně úplně všechno!

Celkově je velmi těžkopádná a nudná. Nato, že má pouze něco málo přes 200 stran jsem se do jejího čtení musela nutit a četla jsem ji dlouhých 14 dní. Pokud by mě bavila, neměla bych problém ji přečíst za jeden večer.

Všechny postavy jsou ploché a nudné. Ani jedna postava ve mě nevyvolala jakoukoliv emoci.

Často jsem se ztrácela v ději. Autorka nepíše jasně a několikrát jsem se přistihla, že nevím, která bije a byla jsem doslova zmatená. U knihy pro děti se to nedá odpustit.

Autorka používá vznosné obraty, ale nedokáže jasně vyjádřit základní myšlenku. Vnímala jsem z toho, že se hrozně snažila, aby to znělo cool. Často byly věty plné kudrlinek a klišé. Přirovnala bych to k tomu, jako když někdo mluví vznosně a používá zajímavá slova a obraty, ale jeho sdělení jsou prázdná a bez obsahu. Už jste se s někým takovým setkali? Já bohužel častokrát, ale nečekala bych to u knihy, navíc ověnčené cenami. A trochu mě to děsí.

Bohužel to, že je Isabella kartografka v příběhu nebylo nijak zvlášť využito. Jen jsme se dozvídali, jak dokáže hrdinka číst z hvězd a má geniální obrazovou paměť. Já bych ale čekala, že to, že je kartografka bude autorkou nějak smysluplně využito. Bohužel se tak nestalo. O to víc mi po přečtení knihy její název připadá velkohubý.

V příběhu se vyskytuje plno věcí, které nejsou dotažené do konce. Hrdinka má například slepici Lálu, o které je zmínka téměř na každé stránce. Bohužel Lála nemá v příběhu žádnou větší funkci a už vůbec neposouvá děj. Tak proč o ní kruci autorka pořád píše.

Vykreslení světa téměř úplně chybí. Autorka se odkazuje na spoustu věcí, které by čtenář měl znát, ale bohužel je jaksi opomněla vysvětlit.

Příběh je nekonzistentní a měla jsem pocit, jako bych četla nějaké útržky, které ale nejsou dobře propojeny.

Do hlavní hrdinky jsem se nedokázala vžít. Je to tím, že autorka klouže po povrchu pouze popisem událostí. Je to jedna z častých chyb začínajících spisovatelů.

Příběh nemá gradaci. Snad jen začátek se dá číst. Prostředek je nudný popis událostí. Závěr je zmatený a není vysvětlen dostatečně. Jako by to chtěla mít autorka už rychle za sebou a byla úplně bezradná.


Závěr:

Jde o plochý a nudný příběh. Knihu v žádném případě nedoporučuji. Je mi to líto, ale jsou to vyhozené peníze.


HODNOCENÍ: 10%


Obálka:

Bohužel obálka a celkové grafické zpracování je to jediné, co je na knize dobré a povedené.

Hodnocení obálky: 80%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky