Dívka ze Summer Hillu: Jude Deveraux

15.08.2017

Příběh lásky na pozadí insenace Pýchy a předsudku od Jane Austenové

Název: Dívka ze Summer Hillu

Název v originále: The Girl from Summer Hill (2016)

Série: Summer Hill

Autor: Jude Deveraux

Překlad: Daniela Čermáková

Nakladatelství: Baronet 2016

Počet stran: 384

Vazba: vázaná

Kniha se odehrává v malém městečku Summer Hillu ve Virginii, kde se chystá divadelní hra Pýchy a předsudku.
Špičková šéfkuchařka Casey Reddicková sem přijíždí po rozchodu s přítelem. Její bratr jí zařídil ubytování v malém domku na Tattwellově plantáži.


Majitelem nádherné plantáže je hollywoodská hvězda Tate Landers, který do domova svých předků nečekaně přijíždí zrelaxovat. Tate netuší, že domek má novou nájemnici a tak se jde osprchovat na verandu domku, jak to obvykle dělává, když sem zavítá.


Casey je překvapena, když přistihne cizího muže, jak se sprchuje na její verandě. Je tak udivena, že o sobě nedá cizincovi ani vědět a prozradí ji až zvonící telefon.
Tate považuje Casey za reportérku a vznikne mezi nimi nepříjemná výměna názorů.


Tak začíná seznámení budoucího pana Darcyho a Elizabeth Bennetové, kteří shodou okolností dostanou hlavní role v chystané divadelní hře.


Děj slavného románu Jane Austenové asi nemusím představovat. Na pozadí divadelních zkoušek se začíná odvíjet příběh Pýchy a předsudku v moderním pojetí i v reálném životě zúčastněných herců a prolíná se s tím napsaným Jane Austenovou.



Můj dojem:


Kniha mně zaujala svou anotací. Romány Jane Austenové totiž zbožňuji a byla jsem zvědavá, co s nimi udělá autorka píšící příběhy z červené knihovny, Jude Deveraux.
Kniha mně bohužel hrozně zklamala. Trvalo mi neuvěřitelně dlouhou dobu, než jsem knihu dočetla. Protože mě prostě moc nebavilo ji číst, a dost jsem se u ní nudila. Takže k jejímu dočtení jsem se musela nakonec i nutit. Ale nesnáším nedočtené knihy. Proto tu teď mohu napsat tuto recenzi, jelikož jsem knihu přeci jen přelouskala.


Bavil mě jenom začátek. Stránky se neskutečně vlekly Všechny postavy jednaly tak nějak křečovitě, aby plnily příběh, který má být vyprávěn.


Celé to působí hrozně nuceným a těžkopádným dojmem. Knize chybí hravost. Zápletka je poskládaná tak, že nevzbuzuje v čtenáři žádné napětí a touhu číst dál.
Napětí mezi Casey a Tatem vydrží jen v začátku. V okamžiku, kdy se oddají vzájemné přitažlivosti je napětí pryč. Následuje už jen nuda a těžkopádné vyprávění.


Zatímco postavu Elizabeth v původním románu jsem si zamilovala, Casey působí celkem tuctově a byla mi spíš protivná. Hrdinům prostě chybí charisma, jaké jim dokázala vtisknout Jane Austenová. V této knize mně nepřirostla k srdci ani jedna postava.


Dívala jsem se na ohlasy na knihu a překvapuje mě, že jsou tak nadšené. Já bohužel toto nadšení nesdílím.



Verdikt:


Kniha mi k srdci nepřirostla, ale věřím, že si své čtenářky najde. Možná k ní budou shovívavější než já. Proto se omlouvám za nízké hodnocení, které je u podobných knih hodně subjektivní.



Hodnocení: 40%



Obálka: 


Jako celá kniha mě moc nezaujala. Neurazí, nenadchne.


Hodnocení obálky: 55% 

© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky