DOMINION: PETER McLEAN

06.05.2018

Druhý díl série Spálený muž.

Název: Dominion

Originální název: Dominion, 2016

Série: Spálený muž (2.)

Autor: Peter McLean

Překlad: Michaela Macková

Nakladatelství: Host, 2018

Počet stran: 290

Vazba: brožovaná

Dominion je druhý díl ze série Spálený muž. Znovu se setkáváme s diabolistou Donem Drakem v ulicích Londýna. A opět na něj sedají potíže jako hmyz na mucholapku.

Přijme práci, která se ukáže být zcela nad jeho síly. V podzemí Londýna, hluboko pod tunely metra se totiž potuluje Hnilobák, podivná příšera, která roznáší hnilobu kudy projde. Ve skutečnosti jde o arcidémona Bianakitha, ducha chorob a rozkladu. V sázce je zničení celého Londýna, neboť hniloba se šíří rychle a londýnským základům hrozí zhroucení. Je možné, že tentokrát Drakeovi nebudou schopni pomoct ani jeho dva podivní spolubydlící - téměř padlý anděl Trixie a do sošky uvězněný démon Spálený muž. Tím to všechno ale pouze začíná!

Kdo přivolal tohoto mocného arcidémona na svět? Jak si Drake poradí a co vše bude muset obětovat?


Můj dojem:

Kniha se ke mně dostala v době, kdy jsem každoročně zavalena prací, takže jsem ji četla opravdu po částech celý týden. Možná se to trochu projevilo na zážitku ze čtení, protože jsem pro ni musela krást čas a bránilo mi to plnému ponoření do příběhu. Nevím tedy, jestli to není mnou, že se mi příběh zdál poskládaný z malých epizod, které sice nakonec dávají v celku smysl, ale přesto oslabují motivaci čtenáře. Příběh s jednou linkou táhnoucí se od začátku do konce, je podle mě obvykle více čtivý. Ale abych Dominionu neškodila musím dodat, že jednotlivé epizody nakonec dohromady tvoří skutečně konzistentní příběh. Ale zdá se mi, že vyprávění se trochu vleklo a na některých místech by příběhu slušelo více dynamiky.

Dominion má u mě plusové body za to, že se už Drake přestal tolik opíjet a nevymetá v průběhu knihy bezcílně jednu putyku za druhou. To mě v prvním díle hodně iritovalo a naštěstí je to pryč. Na druhou stranu mi vadilo časté vysvětlování, co se stalo v prvním díle, čímž se příběh zpomaloval. Chápu, že pro čtenáře, kteří nečetli první díl je to důležité, ale mě to prostě lezlo na nervy. I tak nedoporučuji začínat tímto dílem, rozhodně je dobré začít od začátku, aby jste v postavách neplavali.

Když už jsme u postav, musím vyzdvihnout, že téměř všechny postavy zde prochází dalším vývojem a také se dostáváme hlouběji do fantasy světa, který McLeane vytvořil. Andělé zde nejsou vždycky ti kladní a démoni typičtí záporáci. To se mi hodně líbilo. Drake se mi v tomto díle jevil zase o něco kladnější postava, i když charakterního hrdinu nečekejte. Nad jeho sarkastickým humorem jsem se musela mnohokrát smát. A protože se pohybujeme v podsvětí, neočekávejte vybraný jazyk. Drake si občas pěkně sprostě zakleje. Peprná slova tu dobře podkreslují jeho povahu a tak nějak k němu patří. Jsem zrovna typ čtenáře, který nemá rád zbytečné vulgarismy v knihách, ale tady mně to nevadilo, spíš naopak.

Bohužel mě zklamal závěr. Rozuzlení mi připadalo neuspokojující a nechalo příliš mnoho otevřených otázek. Čím víc knížek jsem přečetla, tím víc mi to vadí. Zjišťuji, že skutečný mistr pera a opravdu dobrý spisovatel uzavírá těsněji své příběhy, i když jde o sérii. Ti průměrní to obvykle nedokážou. Je to určitě otázka k diskuzi, ale já si toho všímám čím dál víc.


Závěr:

Dominion je oddychová, nenáročná urban fantasy z prostředí Londýna. Bude se líbit hlavně těm, kteří mají rádi knihy s antihrdiny a trochu temné a pokleslé prostředí ve stylu Noir a sarkastický humor.


HODNOCENÍ: 76%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky