Drake: Peter McLean

04.07.2017

Zábavná a vtipná urban fantasy z Londýna.

Název: Drake

Autor: Peter McLean

Série: Spálený muž (1.)

Název v originále: Drake (The Burned Man I)

Překlad: Michaela Macková

Nakladatelství: HOST 2017

Obálka: Braňo Matis

Počet stran: 301

O autorovi:

Peter McLean se narodil v roce 1972 nedaleko Londýna jako syn ředitele banky a učitelky angličtiny. Vyrůstal na norwichské alternativní scéně a střídal návštěvy omšelých nočních klubů se studiem bojových umění a magie. Od té doby trochu vyrostl, ale ne moc, a nyní pracuje v korporátním datacentru pro americkou nadnárodní společnost. Oženil se s Diane a stále si vymýšlí příběhy.

Oficiální anotace:

Zábavná a vtipná urban fantasy z Londýna: nájemný vrah a téměř padlý anděl hledají vykoupení, v cestě jim však stojí síly zla...

Seznamte se s Donem Drakem, opravdu velmi zadluženým nájemným vrahem, který umí vyvolávat démony. Svou práci nemá rád. Raději by popíjel v baru a od vražd i nadpřirozena dal ruce pryč. Jenže dluží peníze nesprávnému člověku - tedy nesprávnému démonu, samému šéfovi londýnského démonického podsvětí. Rozhodne se proto přijmout poslední zakázku, ale všechno se pokazí a Drake omylem zabije nevinné dítě. Teď se skutečně ocitá na černé listině. Jeho jedinými přáteli zůstávají arcidémon uvězněný ve starobylém artefaktu a záhadná Trixie. Má-li Drake najít odpuštění a klid, bude muset bojovat.




Obálka:

Obálka je úžasná. Okamžitě zaujme a na mě zapůsobila tak, že jsem se pustila do žánru, který normálně nečtu. Prostě jsem ji musela mít! Je výrazná a originální a celou knihu pozvedá tím, že sama o sobě navozuje tu správnou temnou atmosféru londýnského podsvětí. Je mnohem lepší, než originální obálka. Celkově i grafická úprava je krásná. A ty obrázky hned z kraje knihy! Miluju tohle barevné provedení!

HODNOCENÍ OBÁLKY: 100%



Můj dojem:

Nikdy jsem nic podobného nečetla, takže jsem se na knihu moc těšila a byla na ni opravdu zvědavá. Hned začátek mě zaujal. Drake, hlavní hrdina příběhu, prohraje s majitelem jednoho nočního baru, kam by slušný člověk nevstoupil, rovnou dva vzácné artefakty. Ocitne se na mizině a má tu smůlu, že dluží šéfovi démonického podsvětí. Ten ho má na ten pád naprosto v hrsti. Drake tak za něj musí udělat špinavou prácičku a oddělat dva zlé týpky. 

Při podobných "zakázkách" mu pomáhá ne zrovna přátelský Spálený muž, který je uvězněný v řetězech k vzácnému artefaktu. Drake jakožto jeho majitel ho může ovládat. Spálený muž se na něj dívá hodně zvrchu a nešetří na našeho hrdinu, pardon anti-hrdinu, nadávkami a sarkastickými poznámkami. S pomocí rozličných alchymistických ingrediencí Drake může prostřednictvím Spáleného může vyvolat téměř jakéhokoliv démona, a poslat ho splnit danou "zakázku".

Poznávání tajemného a strašidelného světa mě opravdu bavilo. Kniha má po celou dobu krásně ponurou atmosféru. Hodně jsem si oblíbila postavu Trixie, bez které by byl Drake úplně v háji. Pozvolna, jak jsem odkrývala příběh, byla kniha stále zajímavější. A závěr už jsem četla jedním dechem.

Drake je hodně kontroverzní postava. Je to hrozný ožrala, a jak někdo připsal na ceduli u jeho domovních dveří, také břídil. S tím naprosto souhlasím. To jeho neustálé opíjení a chození od baru k baru mě už pěkně štvalo. Měla jsem chvílemi chuť ho opravdu propleskat, aby se konečně vzpamatoval. Je vidět, že se autor zřejmě inspiroval vlastním životem pokud jde o chození po omšelých barech. Že?

Dostáváme se k mojí kritice. A tím je právě to neustálé Drakeovo pití. Pokaždé, když se mu přihodí něco zlého, tak se jde opít do němoty. Dále mě vytáčelo, jak pořád střídá nějaké pochybné podniky - tam jde na kafe, tam na snídani, tam na oběd, na večeři, pak se zpije a pořád dokola. Bylo toho příliš a stává se to stereotypní. Polovinu těchto scén bych z knihy vyškrtala a věnovala se víc příběhu. Méně slaniny v ušpiněných barech, méně zvracení a méně popisů Drakeovi kocoviny by knize prospělo.

Naopak všechny části, kde se objevila Trixie byly hrozně zábavné. A celkově pro mě svět démonů a jejich vyvolávačů byl neotřelý. Je to něco nového a proto se mi kniha l moc líbila a těším se na další díly, které by měly být údajně ještě lepší.


Verdikt:

Svěží a neotřelá noir fantasy, která se bude líbit hlavně starším čtenářům, kteří mají rádi nadpřirozené příběhy z prostředí velkoměsta a ustojí sarkastický humor. Knihu bych naopak nedoporučovala mladším, protože je v ní hodně vulgarismů a nebere si servítky. Je to prostě drsný svět a hlavní postava je ochmelka. A to není zrovna ten správný příklad pro děti:).


HODNOCENÍ: 80%

© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky