FALEŠNÝ POLIBEK

24.06.2017

Obklopena tajemstvím a lží Lia odhalí skutečnosti, které otřesou jejím životem.  



Název: Falešný polibek (The kiss of deception)

Autor: Mary E. Pearson

Série: Kroniky pozůstalých (1) (The Remmant Chronicles)

Překlad: Jana Jašová

Nakladateltví: Cooboo, 2017 (Henry Holt, New York 2014)

Vazba: vázaná s přebalem

Počet stran: 365

Oficiální anotace:

Království Morrigan dodržuje všechny tradice a sní o starých dobách, ale některé tradice princezna Lia nemůže překousnout. Například sňatek s někým, koho nikdy v životě neviděla. A to vše pouze kvůli zajištění politického spojenectví.

Lia má všeho po krk a je připravena začít nový život. V den své svatby utíká do vzdálené vesnice na břehu moře, kde se usazuje mezi obyčejnými lidmi a především dvěma záhadnými a přitažlivými muži. To ovšem ani netuší, že jeden z nich je princ, kterého si měla vzít, a druhý je nájemný vrah s úkolem ji zabít.

Obklopena tajemstvím a intrikami si musí Lia nejen zvykat na obyčejný život, ale hlavně odhalit, proč ji někdo chce zavraždit a jak by právě ona mohla ohrozit budoucnost ne jednoho, ale hned několika království a panovnických rodů.

O autorce:

Mary E. Pearson se narodila v roce 1955 v jižní Kalifornii v USA. Už od malička milovala příběhy a různé postavy z knížek. Nyní píše knihy pro mládež ze svého domova v San Diegu, kde žije se svým manželem a dvěma zlatými retrívry. Má dvě dcery a dva vyženěné syny. K jejím zálíbám patří pochopitelně čtení a práce na zahradě, kde může přemýšlet o svých knihách. K její tvorbě patří např. série The Jenna Fox Chronicles, The Miles Between, A Room on Lorelei Street, Scribbler of Dreams, David v. God a další. K jejím oblíbeným knihám patří Dobrá země od autorky Pearl S. Buck.

Hodnocení obálky.

Obálka je převzata z originálu. Je nádherná a výborně knihu prodává. Patří mezi nejkrásnější kousky v mé knihovně. Když jsem ji viděla na Světě Knihy, musela jsem ji mít! Je prostě celkově vymazlená. Má pevnou vazbu s přebalem z luxusního matného papíru s lehce vystupujícím zlatým písmem v názvu knihy. Uvnitř je velmi povedená mapa. A celkově grafická úprava knihy je na jedničku.

HODNOCENÍ OBÁLKY: 100%



Můj náhled:

Bohužel obsahem byl pro mě Falešný polibek mírným zklamáním. Na knihu jsem byla opravdu zvědavá, ve světě je považována za bestseller a tak jsem měla velká očekávání. Ty mi bohužel kniha nenaplnila.

Nejdřív chci být ale pozitivní. Asi nejvíc se mi na knize líbila skutečnost, že autorka záměrně tají kdo je princ a kdo je vrah. Bylo to osvěžující a hrozně zábavné. Přiznám se, že jsem si tipla správně a nebylo pro mě těžké poznat, kdo je kdo. Ale přesto jsem si nebyla úplně jistá až do odhalení autorkou. Je to věc, která mě nutila číst dál, a tento nápad považuji za nejlepší aspekt knihy.

Také jazyk autorky je velmi čtivý a její styl je lehký a příjemný. Jako celek kniha vyznívá dobře, má všechno, co má dobrý young adult příběh mít. První stránky, které čtenáře navnadí, odvážnou a energickou hrdinku, dva pohledné mužské hrdiny, mezi kterými autorka rozehrává milostný trojúhelník. Nějaké to tajemství a magický svět. Ale...!

Hned po zajímavých prvních stránkách následuje naprosto nudná a nezajímavá 2. kapitola, kdy princezna Lia utíká se svou komornou Pauline do vesničky Terravinu. A bohužel takových prázdných míst je v knize povícero. Naštěstí jsou kapitoly krátké, takže už jenom tím je jakési plynutí děje zajištěno. Ale celkově je kniha obsahově chudší. Myslím, že v ní je spoustu pasáží, kterým by prospělo krapet proškrtat. Jejím vynecháním by se vůbec nic nestalo. Naopak autorka mohla přidat na vykreslení postav. I dialogy mohly být intenzivnější. Prostě všeho mělo být podle mě tak nějak víc. Příběh je rozbředlý, postavám chybí hloubka, romance je plytká, svět není dostatečně propracovaný. To že příběh obsahuje pouze střípky magie mě nevadí. Ale proč si autorka myslí, že u čtení příběhu člověk nebude přemýšlet a vezme slepě všechno, co napíše? Některé nelogické věci prostě bijí do očí svojí blbostí.

Ale dobře. Jsem ochotna to autorce odpustit, protože jde o oddychové čtení. A tuto funkci může plnit celkem dobře. Přes všechny zápory, které jsem zde uvedla se mi kniha přece jen četla dobře a v konečném důsledku mě i bavila. Jen je škoda, že autorka nevyužila plně některých skvělých nápadů a nedokázala z knihy vyždímat víc.

Konec knihy je otevřený a celý závěr nás autorka navnadňuje na druhý díl. Já dávám přednost více uzavřeným zakončením, takto na mě kniha působí trochu neúplně. Nezbývá než si počkat na další díl, který si přese všechno s chutí přečtu, protože ta návnada byla kvalitní:)

Verdikt:

Kniha mohla být silným kafem, jak naznačuje obálka, bohužel pro mě zůstává pouze slabou břečkou. Jako oddechové čtení na cesty nebo do vlaku ale splní svůj účel.

HODNOCENÍ: 70 %

Originální obálky dalších dílů:

© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky