JAK ODOLAT MARKÝZOVI: SALLY MacKENZIE

25.05.2018

Druhý díl historické romance ze série Dům pro neprovdané dámy.

Název: Jak odolat markýzovi

Originální název: How to Manage a Marquess, 2016

Série: Dům pro neprovdané dámy (2.)

Autor: Sally MacKenzie

Překlad: Renáta Tetřevová

Obálka: Jana Šťastná

Nakladatelství: Ikar, 2017

Počet stran: 272

Vazba: vázaná


Ane Davenportová by si nepřála nic jiného, než se nastěhovat do Domu pro neprovdané dámy. Její otec se totiž hodlá znovu oženit a jeho nová manželka je dokonce o rok mladší než Anne. V Domě pro neprovdané dámy vidí příležitost, jak vyřešit svoji budoucnost. Bohužel si ho zabrala již její přítelkyně Cat. Naštěstí se kolem Cat točí vévoda z Hartu a tak by ji možná stačilo trochu popostrčit do manželství, aby měla Anne větší šanci dům obsadit pro sebe.

Nate, markýz z Haywoodu má přesně opačné cíle. Za každou cenu musí zabránit svému bratranci Marcusovi, aby se s Cat oženil. Na jeho rod byla uvalena kletba a žádný mužský dědic titulu se dosud nedožil prvních narozenin svého potomka. Nate navíc slíbil matce na smrtelném loži, že bratrance před manželstvím ochrání.

Anne a Nate jsou okolnostmi donuceni spolu trávit čas na venkovském sídle příbuzných. Zatímco v nich jejich okolí vidí báječný pár, oni se vzájemné přitažlivosti brání, jak mohou.

Dokáže Nate dostát svému slibu, který dal matce? Podaří se Anne získat Dům pro neprovdané dámy pro sebe?


Můj dojem:

Druhý díl se časově odehrává souběžně s dílem prvním. Bohužel v tom vidím malý problém, protože čtenář, který již první díl četl, dostává hodně zdvojených informací. Trochu jsem se nudila. Ale chápu, že autorka musela seznámit s okolnostmi nové čtenáře, aby se mohli v příběhu orientovat. Je to typický nešvar druhých dílů.

Mám ráda historické romance z období Regency a byla jsem na příběh Anne zvědavá. Bohužel mi tato kniha připadla trochu nemastná neslaná. Když přemýšlím nad tím, čím to bylo, vidím trochu problém v postavách. Ani Anne a zvláště pak Nate nejsou moc zajímaví. I když byli oba v podstatě fajn, označila bych je za příliš průměrné postavy, na kterých nebylo nic jedinečného. Nic, co by si čtenář zapamatoval. A i jejich romance mi připadala velice střízlivá.

V prvním díle jsem si říkala, co to má Cat za nejlepší kamarádky, které o ní rozšířily klepy, aby si sobecky pomohly k větší šanci získat dům pro sebe. Přestože jsou zde motivy Anne vysvětleny, pořád jsem s tímto jednáním měla trochu problém a viděla v tom zradu. Zpočátku mi také přišly Anniny motivy hodně nedospělé a sobecké a tak jsem ji neměla ráda. To se ale změnilo, jakmile do děje vstoupily děti otcovy manželky a já jsem ji vzala na milost a začala jí víc rozumět.

Nate se mi zdál až příliš upjatý a podřízený tehdejším konvencím. Také jeho ochranářství Marcuse mi přišlo krapet přitažené za vlasy.

Plusové body dávám kočce Poppy, která příběhu dává trochu tajemnou atmosféru. A nemohu nezmínit vesnické drbny - jejich humorné scény jsem si užívala.

Suma sumárum se mi tento díl líbil méně než díl první. Přesto bych knihu hodnotila jako lepší průměr. Zvláště druhá půlka knihy byla o hodně lepší a to hlavně díky vedlejším postavám dětí, které dodaly příběhu více emocí.


Závěr:

Knihu doporučuji milovníkům historických romancí z období Regency. Je to dobrá volba jako oddychové čtení někam k vodě. Vzhledem k tomu, jak málo autorů dokáže napsat skutečně dobrou romanci, možná sáhnete i po této lehce nadprůměrné knize, která má sice k ideálu daleko, přesto bych ji přiřadila k těm zdařilejším.


HODNOCENÍ: 66%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky