KNIHKUPECTVÍ U OSAMĚLÝCH SRDCÍ: ANNIE DARLING

26.05.2018

Romantický příběh z jednoho malého londýnského knihkupectví.

Název: Knihkupectví u osamělých srdcí

Originální název: The Little Bookshop of Lonely Hearts, 2016

Autor: Annie Darling

Překlad: Lucie Křesťanová

Obálka: Diana Delevová

Nakladatelství: Sofa Books, 2017

Počet stran: 312

Vazba: vázaná s přebalem

Posy Merlandová hluboce prožívá ztrátu Lavinie, majitelky knihkupectví Bookends. Byla to právě Lavinie, která se o Posy a jejího bratra postarala poté, co její rodiče zemřeli při autonehodě. Lavinie však nad Posy drží ochranou ruku i po své smrti. Odkázala jí totiž ve své poslední vůli celé knihkupectví i s bytem nad ním. Má to však jeden háček. Pokud by se během dvou let dostalo knihkupectví do ztrát, má ho převzít její hříšně bohatý vnuk Sebastián.

Posy byla jako dítě do Sebastiána zamilovaná. Láska ji však přešla, když ji pubertální kluk zavřel do sklepa, aby se jí zbavil. Od té doby ho nenávidí. Navíc má momentálně pověst největšího hulváta a sukničkáře v Londýně.

Posy je beznadějná romantička a tak by chtěla obchodu, který pamatuje mnohem lepší časy, vdechnout nový život. Má plán. Chtěla by z Bookends udělat knihkupectví se zaměřením na romantickou literaturu. Dokáže najít sílu, aby uskutečnila své sny?


Můj dojem:

Kniha má kouzelnou atmosféru a já jsem si ji zamilovala. Zasazení příběhu do zapadlého knihkupectví v Londýně zabrnkalo na ty správné struny. Navíc jsem hrozně Posy fandila v tom, že se chtěla specializovat na romantickou četbu, kterou někteří čtenáři opovrhují. Ale já to mám stejně. Sympatická mi byla i její láska k historickým romancím. A pomrkávání na knihy známých autorek tohoto žánru ještě umocnilo můj zážitek. S hrdinkou jsem se dokázala velmi snadno ztotožnit a rozuměla jsem jí.

Sebastián se chová k Posy tak netaktně, že jsem neměla problém uvěřit jeho postavě největšího hulváta v Londýně. Klišoidní zápletku, kdy se dva zpočátku nemohou vystát a nakonec si padnou do náruče mám úplně nejradši. Takže i v tomto případě se mi kniha trefila do vkusu. Postava Sebastiána je výborně napsaná a i díky němu mě kniha bavila od začátku až do konce.

Posy tajně píše svoji vlastní historickou romanci. Možná bude mít štěstí a jednou se jí podaří nějakou knihu vydat. Momentálně se ale psaním zbavuje svých emocí, které v ní Sebastián vyvolává. Tyto pasáže jsou opravdu humorné a jsou třešničkou na dortu už v tak skvělém příběhu.

Také vedlejší postavy dodávají knize šťávu. Zaměstnanci knihkupectví jsou tak trochu mimoni. Sebastian by je vyhodil do jednoho. Pro Posy jsou však něco jako druhá rodina a nedovede si bez nich knihkupectví vůbec představit.

Kniha má nádhernou obálku. A právě díky ní jsem po knize, o které jsem dosud nic neslyšela, sáhla. Nakladatelství Sofa Books je teprve začínající a jejich dosud vydané tituly jdou spočítat na prstech jedné ruky. Rozhodně si chci přečíst i další tituly, protože mě jejich výběr vydávaných knih opravdu zaujal.

Jedinou vadou na kráse je nekvalitní korektura. Osobně si moc chyb a překlepů nevšímám, takže tohoto problému jsem si všimla z komentářů a pro někoho to může být rušivé.


Závěr:

Tuto knihu doporučuji všem milovníkům romantiky. Přestože je to typická a možná i klišoidní červená knihovna, okouzlí vás svou atmosférou ze světa knihkupectví a pohladí vaše knihomolské srdce.


HODNOCENÍ: 86 %


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky