LEDOVÁ JAKO SNÍH: DANIELLE PAIGE

29.12.2017

Příběh na motivy pohádky Sněhová královna.

Název: Ledová jako sníh

Originální název: Stealing Snow (1.), 2016

Autor: Danielle Paige

Obálka: Kamila Flonerová

Nakladatelství: Fragment, 2017

Počet stran: 296

Vazba: vázaná


Příběh je převyprávěním pohádky Sněhová královna. Hlavní hrdinkou je sedmnáctiletá dívka Snow, která žije v přísně hlídaném sanatoriu pro duševně choré. Její život na klinice je pro ni snesitelný jen díky nerozlučnému přátelství s chlapcem jménem Bale. Vše se však změní okamžikem, kdy Snow Balea políbí a on jí zlomí zápěstí. Jsou rozděleni a oba tím velice trpí. Jednoho dne Bale z kliniky zmizí. Snow se zjeví ve snu starý strom a kluk v bílém plášti, který jí nabádá, aby strom vyhledala. Strom je ve skutečnosti brána do kouzelného světa Algidu. Snow je rozhodnuta najít Balea a přivést ho z Algidu zpět. Tomuto ledovému království vládne zlý král Lazar. Existuje proroctví, ve kterém se říká, že zemi před jeho krutostí může zachránit pouze dívka královské krve, když usedne na trůn a stane se královnou. Podaří se Snow najít svého přítele a zničit ledového krále?


Můj dojem:

Mám ráda pohádky a proto jsem vždy velice zvědavá, když se objeví knížka, která je retellingem nějakého známého příběhu. Z tohoto důvodu jsem se na knihu moc těšila. Nyní bych se s vámi ráda podělila o své dojmy.

Hned když jsem dočetla knížku, byla jsem rozpolcená ze svých pocitů. Na jedné straně se mi kniha líbila a jsem zvědavá na její pokračování. Na druhou stranu má však kniha hrozně moc chyb, které nemohu s klidným srdcem přejít.

Nejdřív bych chtěla vyzdvihnout, co se mi na knize líbilo.

V prvé řadě je to pohádkovost příběhu. Kniha obsahuje spoustu kouzel a má tu správně pohádkovou atmosféru. Také mi přišel zajímavý nápad se zasazením děje na počátku knihy do kliniky pro duševně choré. Čtenář cítí, že tam Snow tak úplně nepatří. Vše začne dávat smysl, když se jí odhalí království Algida a ona skládá dohromady střípky, kým ve skutečnosti je.

Také mě zaujala romantická zápletka, kdy potkává ne jednoho, ale rovnou tři mužské kandidáty, kteří se jí líbí. Jsem moc zvědavá, koho z nich si nakonec vybere. Já jsem v týmu Jaggera. Bohužel kniha má otevřený konec, takže si budu muset počkat na druhý díl, abych se dozvěděla, jak to dopadne. Mám svou teorii, ale tu si nechám pro sebe.

A nyní k negativům.

Za největší problém knihy považuji nedotaženost příběhu. Trochu mi to připomíná pohádku O pejskovi a kočičce, jak spolu pekli dort. Autorka do knihy dala spoustu nápadů, je plná akce, kouzel a zvratů, ale chybí jí ucelenost dějové linky. Příběh na mě působí dost chaoticky a neučesaně. Jednotlivé části knihy jsou propojeny velmi těžkopádně. A  příběh na mnoha místech postrádá logiku. Kouzla a magie nemají  žádná pravidla, autorka si prostě dělá, co chce. Zdá se mi, že to nemá hluběji promyšlené. V knize se zjevují postavy, jak mávnutím kouzelného proutku, ale protože nechci spoilerovat, nebudu konkrétní.

Když jsem přičítala ke kladům romantickou zápletku, musím zde vyjádřit i údiv nad jednáním Kaie. V jednu chvílí Snow nenávidí a v druhé ji bez jakýchkoliv předchozích náznaků líbá. Chápu, že přitažlivost může dělat divy, ale v knize to není vysvětleno. Ano, vyvolává to překvapení a chuť dozvědět se, co bude dál. Bohužel autorka tento vztah dál nerozvíjí. Buch. Snow skočí rovnou do dalšího dobrodružství a potkává Jaggera. Je tu nová romance! Tím, jak autorka v ději skáče jak včelka z květiny na květinu, čtenář nemá čas, aby si k postavám vytvořil nějaký hlubší vztah nebo aby se do příběhu skutečně ponořil.


Závěr:

Knihu doporučuji hlavně mladším čtenářkám ve věku 11 - 13 let, kterým by se mohla líbit pro svou kouzelnou atmosféru a akci. Naopak pokud už vám není náct, tak pro vás zřejmě bude těžké odpustit chyby, jako nedotaženost děje, plytkost charakterů a mnoho nelogičností. Hlavním důvodem, proč si ráda přečtu druhý díl, je moje zvědavost v otázce romantické linky. Zajímá mě, kterého z mladíků si nakonec vybere.



HODNOCENÍ: 60%


Obálka:

Přiznám se, že se mi líbí mnohem víc, než originální. Rrozhodně bude důvodem, proč po ní mnozí čtenáři sáhnou. Je pohádková a krásně mrazivá. Dodává knize na přitažlivosti.

Hodnocení obálky: 92%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky