LEDOVÁ KREV: ELLY BLAKE

16.12.2017

Krásný romantický fantasy příběh o Mrazivých a Ohnivých.

Název: Ledová krev

Originální název: Frostblood, 2017

Série: Ledová krev (1.)

Autor: Elly Blake

Překlad: Tereza Frantová

Nakladatelství: CooBoo, 2017

Počet stran: 320

Vazba: vázaná


Ruby se skrývá před okolním světem v malé chaloupce ukryté v lesích, kde žije se svou matkou bylinkářkou a léčitelkou. Je ohnivá a ti jsou v království vyvražďováni nebo odchytáváni pro předem ztracený boj v aréně, aby pobavili krutého ledového krále. Matka Ruby zakázala trénovat její ohnivé schopnosti z obavy před vyzrazením. Přesto Ruby nedokáže odolat a občas své schopnosti zkouší. Je vyzrazena a zajata královskými vojáky, kteří zavraždí její matku. Z ledového vězení ji vysvobodí dva záhadní mraziví, kteří ji chtějí využít k odstranění krále. Ruby má po smrti své matky v hlavě pouze pomstu. Podaří se jim uskutečnit jejich zoufalý plán? Na výcvik Ruby k ovládnutí jejich ohnivých schopností je přece tak málo času! A proč se příslušníci mrazivých chtějí postavit svému vlastnímu králi?


Můj dojem:

Kniha mě mile překvapila. Četla se jak máslo. Přelouskala jsem ji za jeden večer a četla až do noci, protože prostě nešla odložit. Je to výborné oddechové čtení, přestože nepřináší nic nového.

V některých zahraničních recenzích jsem četla názory, kde knize vyčítají její neoriginálnost a že recykluje již ověřená témata a nepřináší nic nového. Mě osobně ale recyklace nevadí, pokud je kniha čtivá a plní svůj cíl bavit čtenáře. Ledové krvi se to podle mě daří excelentním způsobem. Není až tolik knih, od kterých bych se nedokázala odtrhnout. Tato mě opravdu velmi bavila.

Kniha zdařilým způsobem kombinuje akci, magii i romantiku. Právě ta poslední zmíněná ingredience se mi moc líbila a v knize pěkně funguje. Může za to výborně napsaná postava záhadného Arcuse, mrazivého, který nemůže zpočátku Ruby vystát. Jsou dva naprosté protiklady. On je tichý, introvertní a všechny své pocity se snaží důkladně skrývat. Naproti tomu je Ruby dívka s ohněm v krvi a se srdcem na dlani. Jelikož mají společný cíl, musí spolupracovat a postupně se stále více sbližují. Jak známo protiklady se přitahují a mezi hrdiny funguje chemie, jak má být. Právě díky romantické lince jsem si velmi užila jinak méně akční pasáže knihy, kdy Ruby trénuje své ohnivé schopnosti a Arcus jí asistuje při výcviku.

Celá kniha má jiskru, protože je čtenář motivován neustále něco objevovat. Ať už jde o akční scény, nebo naopak ty vztahové. Když to srovnám s knihou Griša - Světlo a stíny od Leigh Bardugo, tak Ledová krev u mě vyhrává na plné čáře. Protože v Ledové krvi je hrdinka, která má energii a autorka myslí na motivaci čtenáře a tím má pro mě tato kniha úplně jiný drive.

Líbilo se mi i prostředí ve kterém se kniha odehrává. Elly popisuje zimní krajinu velmi autenticky a tak je ideální pro čtení v tomto zimním období, kdy si u šálku horkého čaje můžete vychutnat její atmosféru hezky v teple svého pokoje, zatímco si mráz bude kreslit na vaše okna své ornamenty.


Závěr:

Knihu doporučuji všem milovníkům YA žánru, kteří hledají zábavné a lehké oddechové čtení. Nečekejte originalitu, ale spolehlivou kombinaci magického světa, sympatických postav a rovnováhu mezi akcí a romantikou. V této knize to totiž vše funguje a doufám, že si knihu opravdu užijete.



HODNOCENÍ: 77%


Obálka:

 Nezvyklá a hned mě zaujala. Ta druhá verze s růží se mi přesto líbí o kapánek víc.

Hodnocení obálky: 75%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky