LOV STÍNU: ADRIANNE STRICKLAND, MICHAEL MILLER

07.08.2018

Úžasné vesmírné dobrodružství pro YA čtenáře.

Název: Lov stínu (1.)

Originální název: Shadow Run, 2017

Autoři: Adrianne Strickland, Michael Miller

Překlad: Adéla Rufferová

Nakladatelství: CooBoo, 2018

Počet stran: 368

Vazba: vázaná s přebalem

Sedmnáctiletá Qole je nejmladší kapitánkou vesmírné lodi v celé galaxii. Dokáže ji ovšem mistrně ovládat, jako nikdo jiný. Pochází z nehostinné planety Alaxac a živí se stejně jako všichni z její rodiny před ní - lovem Stínu.

Přestože Stín představuje smrtelné nebezpečí je zároveň žádanou komoditou, neboť se využívá jako masivní zdroj energie. Na lidi, kteří se se stínem dostanou opakovaně do blízkého kontaktu však působí fatálně. Všichni její předci buď zemřeli nebo po nákaze Stínem zešíleli. Qole si hrozící nebezpečí nepřipouští a spolu se svou posádkou psanců tvoří semknutý tým, který se snaží přežít v drsné době.

Jednoho dne přijme Qole na svou loď nového člena posádky. Je jím Nev, který skrývá svou pravou totožnost a také své pravé úmysly.

Jakým způsobem ovlivní Stín jejich životy?


Můj dojem:

Kniha je kouzelným vesmírným dobrodružstvím. Jsem milovnicí počítačových her jako je RPG Mass Effect a tak, když jsem objevila knihu z prostředí vesmírných lodí a nových světů, mé srdéčko zaplesalo.

Podobně jako Illuminae i tuto knihu psali dva autoři. Na knize se to podepsalo v dobrém slova smyslu. Je psaná ze dvou úhlů pohledu hlavních hrdinů Qole a Neva. Každý z nich je úplně jiný, takže mě jejich střídání velmi bavilo. Oba jsou naprosté protiklady.

Qole je houževnatá a vytrvalá, zocelená drsným způsobem života a každodenním smrtelným nebezpečím. Z její rodiny jí zbyl už jen její bratr Arjan. O to víc si cení své posádky, která je pro ni zároveň rodinou a je ochotna za každého člena riskovat život. Její nitro zasažené stínem však skrývá své temné hloubky. Nemůže si být jistá dnem ani hodinou, kdy si Stín vybere svou daň.

Naproti tomu Nev vyrostl v jedné z nejvýznamnějších rodin v galaxii obklopen blahobytem. Jako princ a budoucí dědic rodinného bohatství byl vychován přísně a svůj život strávil bojovým výcvikem a studiem. Je optimistický, sebevědomý a dosud neztratil své ideály.

Také další postavy v knize jsou velmi osobité, i když nedostanou tolik prostoru. Nejzajímavější byl pro mě Basra, ale nechci o něm nic prozrazovat a nechte se překvapit. Věřím, že si jeho postavu zamilujete stejně jako já.

Příběh není nijak překvapující. Pro někoho bude možná místy předvídatelný a jednoduchý, ale za mě fungoval dobře. Také tempo vyprávění je v cajku. Problém jsem měla jen na úplném začátku, než se děj rozvinul. Na konci bych naopak nějaké stránky navíc uvítala. Na můj vkus byl totiž závěr trochu useknutý a právě za něj strhnu nějaké body.

Oceňuji jak se v knize střídaly pasáže rychlé akce, následované menším zvolněním, kde se tu a tam mihla kapička romantiky. Dávkování scén bylo dobře vyvážené, takže i pro čtenáře, kteří romantice zrovna neholdují, nebude přidávání romantiky po lžičkách vadit.

Kladné body dávám akčním scénám, které jsou opravdu dobře napsané. Kniha se tak bude líbit i klukům. Milovníci Star Wars možná potěší, že se tu objevují v boji světelné meče. Já jsem to ocenila. Bylo to fajn.

Malinko mi chybělo hlubší objevování světa. Ale vzhledem k tomu, že jde o první díl série, tak očekávám, že v dalším díle se toho dozvím víc.


Závěr:

Lov Stínu rozhodně doporučuji. Kniha je výborným oddychovým a zábavným čtením z prostředí vesmírných lodí a mezihvězdných konfliktů. V young adult žánru takových knih zrovna moc nevychází, takže si tuto space operu rozhodně nenechte ujít.


HODNOCENÍ: 80%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky