NEJTEMNĚJŠÍ KOUTY: KARA THOMAS

02.03.2018

Jako malé holky vykládaly lži, ze kterých se časem stala smrtelně nebezpečná pravda.

Název: Nejtemnější kouty

Originální název: The Darkest Corners, 2016

Autor: Kara Thomas

Překlad: Milan Žáček

Obálka: Hana Novotná

Nakladatelství: CooBoo, 2017

Počet stran: 280

Vazba: vázaná


Po deseti letech přijíždí Tessa do rodného města v Pensylvánii na pohřeb svého otce, který si ve věznici odpykával trest za vraždu pří loupežném přepadení.

Tessa přijme nabídku dočasného ubytování od matky své bývalé nejlepší kamarádky Callie. Jejich vztah je nyní víc, jak chladný. Když byly ještě děti, svědčily v případu sériového vraha. Ale jejich výpovědi nebyly zcela upřímné. A obě tíží svědomí, že kvůli nim byl možná odsouzen na smrt nesprávný člověk. Jeho poprava se blíží.

Tajemství minulosti na ně začínají čím dál, tím víc doléhat. Když je zavražděna Calliina sestřenice Lori, situace začíná být vážná. Dívky se snaží vypátrat nové důkazy a to je znovu spojí. Po krůčcích se blíží k pravdě, ale i k vrahovi.

Dokáží uniknout hrozícímu nebezpečí?


Můj dojem:

Velmi jsem si přála, aby se mi kniha líbila. Opravdu nerada píši negativní recenze. Ale bohužel v tomto případě to nebyl můj šálek kávy. Abych byla objektivní, předesílám, že thrillery prakticky vůbec nečtu, takže možná nejsem ten pravý člověk, který by knihu mohl dobře posoudit. Uvádím zde čistě můj subjektivní pohled, proto po mně prosím neházejte kameny.

Měla jsem problém s dynamikou příběhu. Vytkla bych mu hlavně nerovnoměrnost tempa. První dvě třetiny knihy jsou extrémně pomalé, naproti tomu je závěr příliš rychlý. Celkově jsem se u čtení bohužel nudila.


Další věcí byla samotná zápletka. Podle anotace mně kniha připadala opravdu zajímavá a navnadila mě ke čtení. Ale autorka příslib nenaplnila. Také se mi nelíbilo, jak využila k hlavnímu zvratu jinou zápletku. A to mi prostě nesedlo. Kdyby se držela pouze jedné linie, kterou mohla víc rozvést, pak by byla kniha mnohem zajímavější. Takto se v závěru děje příliš mnoho věcí, které čtenář sice nečeká, ale ani ho neuspokojí. Platí tady pravidlo, že méně je někdy více. Škoda, že autorka nedokázala využít potenciál, který kniha měla na začátku příběhu.

Čekala jsem, že příběh o sériovém vrahovi bude mnohem napínavější a strašidelnější. V prvních dvou třetinách knihy napětí úplně chybí. A je škoda, že toto téma autorka více nerozvedla.

Za nedostatečné považuji také charaktery obou dívek. Ani jedna z nich mi nebyla moc sympatická. Působily hrozně chladným dojmem a bylo těžké se do nich vžít. Palec nahoru dávám za Dextra, který byl vážně milý.

Abych jen nekritizovala. Velice se mi líbilo postupné sbližování obou dívek po letech, kdy spolu vůbec nemluvily. To, jak jsou okolnostmi donuceny spolupracovat a jak k sobě znovu nachází cestu, to se autorce velice povedlo.


Závěr:

Kniha si určitě najde své čtenáře, v rámci žánru YA. Thrillerů totiž pro mládež moc nevychází. Pro dospělé čtenáře však kniha jen stěží obstojí ve srovnání s jinými, zábavnějšími a napínavějšími tituly.


HODNOCENÍ: 56%



Obálka:

Rozhodně na první pohled zaujme a přispěje k tomu, že po knize mnozí sáhnou. Dívala jsem se na zahraniční edice a česká obálka mezi nimi naprosto vyniká. Skvělá práce!

Hodnocení obálky: 93%



© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky