NOCTE: COURTNEY COLE

28.01.2018

Contemporary romance s temnou atmosférou.

Název: Nocte

Originální název: Nocte, 2014

Série: Nocte (1.)

Autor: Courtney Cole

Překlad: Adéla Špínová

Nakladatelství: CooBoo, 2015

Počet stran: 344

Vazba: vázaná


ZACHRAŇ MĚ, A JÁ ZACHRÁNÍM TEBE.

Dvojčata Calla a Finn jsou si velmi blízcí. Příběh začíná v okamžiku, kdy Calla volá své matce, která zrovna řídí auto a je na cestě domů. Bohužel nedojede. Nezvládne řízení a při autonehodě přijde o život. Calla je prostřednictvím mobilu svědkem srážky v přímém přenosu.

Už nikdy nebude nic jako dřív!

Jejímu žalu nepřidává ani prostředí domova. Otec je totiž majitelem pohřebního ústavu a žijí obklopeni smrtí. Jediným světlem v jejím životě je kluk jejích snů, Dare, který si pronajal nevyužívaný malý domek patřící k pohřebnímu ústavu. Také je tu její bratr Finn. Je duševně nemocný, ale přesto je její druhou polovinou a miluje ho víc, než cokoliv.

Finn se v poslední době chová divně, jeho šílenství se stupňuje a Dare ukrývá tajemství.


NOCTE LIBER SUM NOCTE LIBER SUM

V NOCI JSEM SVOBODNÝ.

ALEA IACTA EST KOSTKY JSOU VRŽENY, KOSTKY JSOU VRŽENY.

KOSTKY JSOU KURVA VRŽENY.

SERVA ME, SERVABO TE. ZACHRAŇ MĚ, A JÁ ZACHRÁNÍM TEBE.

ZACHRAŇ MĚ.

ZACHRAŇ MĚ.

ZACHRAŇ MĚ.



Můj dojem:

Přestože u nás vyšla kniha již v roce 2015, mě dlouho míjela. V poslední době se mým nejoblíbenějším nakladatelstvím stalo CooBoo a postupně bych si chtěla přečíst i některé jejich starší knihy. Volba nyní padla na Nocte, první díl stejnojmenné série. Na databázi knih je zařazena mezi žánr fantasy, což může být trochu zavádějící. Ve skutečnosti je kniha romancí ze současnosti, takže žádnou magii zde nečekejte. Cílovou skupinou jsou především dívky YA.

Kniha se od ostatních contemporary romancí odlišuje především ponurou atmosférou. Já osobně jsem se dosud nesetkala s žádným jiným příběhem, kde by jeden z hrdinů trpěl schizofrenií. Postava Finna tak přináší pohled do hlavy člověka, který bojuje se svým šílenstvím. Čtenáři je ho na jednu stranu líto, na druhou pociťuje strach. Autorka s těmito atributy dokáže velmi dobře pracovat a tak se pro mě čtení stalo originálním zážitkem, který jsem u žádné jiné knihy necítila.

Kniha dostala název podle oblíbeného místa Cally a především Finna , domu na způsob zábavního parku Nocte, který je již ale pro veřejnost uzavřen. Smrt matky při autonehodě, Finnovo šílenství, chmurné prostředí pohřebního ústavu i strašidelný dům Nocte, to vše visí nad příběhem jako lezavá tíživá mlha a udává příběhu tísnivý tón.

Calla se jednoho dne, když doprovází svého bratra na skupinovou terapii seznámí se sympatickým Darem. Je krásný, chytrý, umí malovat, hraje na piano, téměř učebnicový hrdina YA romancí. Tvrdím však "téměř". V jeho chování je něco podívného a Calle vrtá hlavou, co před ní Dare skrývá.

 Na odpovědi, které vám během čtení vyvstanou si však musíte počkat a objevit je sami. Já vám mohu pouze slíbit, že stojí za to!


Závěr:

Jde o oddechové a zábavné čtení, které se svým pojetím odlišuje od jiných romancí. Proto bych ho doporučovala milovníkům žánru, kteří chtějí zkusit něco, co se vymyká klasice. Osobně se těším na druhý díl Verum, který u nás vydalo CooBoo minulý rok, a ve světě je velice úspěšný.


HODNOCENÍ: 80%


Obálka:

Je originální stejně jako kniha.



© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky