Ohlédnutí za rokem 2017

06.01.2018

Moji milí čtenáři, v tomto článku bych chtěla udělat takové malé ohlédnutí za minulým rokem.

 Co se v mém knižním světě událo v roce 2017?

V červnu 2017 jsem se z náhlého popudu rozhodla založit tento knižní blog. Chtěla jsem mít nějaké místečko, kam si budu psát o knížkách, které jsem četla, abych si i po čase připomněla, jak se mi líbily. Proto jsem se rozhodla dávat sem převážně recenze, které vznikaly hodně hekticky, protože jsem je často psala v noci, kdy mám chvilku času. Mám dvě práce, takže čtu a píšu obvykle  po večerech, kdy jsou knihy mým odreagováním a odpočinkem po náročném dnu. Jsem sova a chodím spát opravdu pozdě, protože je mi líto prospaného času.

Omlouvám se všem, pokud bych se nějakou recenzí a mým názorem někoho dotkla a pohanila mu jeho oblíbenou knihu. Recenze jsou hodně subjektivní a hodnocení dělám podle mého nejlepšího svědomí. 

Jsem ráda, že i za tak krátkou dobu trvání blogu  jsem si našla své čtenáře. Tímto bych vám chtěla hrozně moc poděkovat, protože si nesmírně vážím vašeho času, který strávíte čtením nějaké mé recenze. Hrozně moc to pro mě znamená!

Pojďme se už ale podívat na knihy, které jsem v roce 2017 přečetla. Celkem jich bylo 63.

Podle jejich výběru jste možná zaznamenali, že miluju knížky určené pro young adult, přestože už do této věkové kategorie nepatřím. Mám na nich ráda tu lehkost a zábavnost.

Letos jsem tedy přečetla knihy z těchto žánrů - YA fantasy, fantasy,sci-fi, romantické příběhy ze současnosti, ale i historické romance, detektivky a  pak kapku odborných knih o psaní. Nepotrpím si na hlubší a vážná témata, toho si užiji dost v práci:)

Nyní bych chtěla vyzdvihnout nejlepší knihy, které jsem četla v roce 2017:

ŽEBŘÍČEK MÝCH TOP NEJLEPŠÍCH KNIH 2017

1. místo: Cesta králů: Brandon Sanderson

2. místo: Slova paprsků: Brandon Sanderson

3. místo: Panství Edenbrook: Juliane Donaldson

4. místo: Anna ze Zeleného domu: Lucy Maud Montgomery

5. místo: Ritmatik: Brandon Sanderson

6. místo: Píseň krve: Anthony Ryan

7. místo: Dvůr trnů a růží: Sarah Janet Maas

8. místo: Jiskra v popelu: Sabaa Tahir

9. místo: Hedvábník: Robert Galbraith

10 místo: Náhradní kluk: Kasie West


Největší zklamání: Mrazivý oheň: Amanda Hocking



A zde je seznam všech přečtených knih seřazený podle žánrů.

Fantasy: 6 knih

1. Cesta kálů: Brandon Sanderson 

2. Slova paprsků: Brandon Sanderson

3. Vyjednavač: Brandon Sanderson

4. Elantris: Brandon Sanderson

5. Píseň krve: Anthony Ryan

6. Drake: Peter McLean

YA Fantasy: 20 knih

7. Falešný polibek: Mary E. Pearson

8. Poušť v plamenech: Alwyn Hamilton

9. Bez srdce: Marissa Meyer

10. Caraval: Stephanie Garber

11. Divotvůrce: Sebastien de Castell

12. Dcera: Kiera Cass

13. Koruna: Kiera Cass

14. Dvůr trnů a růží: Sarah Janet Maas

15. Griša - Světlo a stíny: Leigh Bardugo

16. Griša - Bouře a vzdor: Leigh Bardugo

17. Jiskra v popelu:Sabaa Tahir

18. Ledová krev: Elly Blake

19. Ledová jako sníh: Danielle Paige

20. Mrazivý oheň: Amanda Hocking

21. Políbena ledem: Amanda Hocking

22. První konec: Lauren James

23. Poslední začátek: Lauren James

24. Ritmatik: Brandon Sanderson

25. Po zemi bloudím dál: Rae Carson

26. Píseň zimy: S. Jae-Jones

Sci-fi: 3 knihy

27. Projekt Kronos: Pavel Bareš

28. Illiminae:  Amie Kaufman, Jay Kristoff

29. Polární záře: Jíří Mazurek


Romance ze současnosti: 12 knih

30. Všem klukům, které jsem milovala: Jenny Han

31. P.S. Stále Tě miluju: Jenny han

32. Navždy s láskou Lara Jean: Jenny Han

33. Náhradní kluk: Kasie West

34. Láska podle Shakespeara - Daniel & Aubrey: Georgina Guthrie

35. Láska & gelato: Jenna Evans Welch

36. Letní dny a noci: Stephanie Perkins

37. Má mě rád, nemá mě rád: Sally Thorne

38. Dívka ze Summer Hillu: Jude Deveraux

39: Polibek v New Yorku: Catherine Rider

40. Vánoce v Paříži: Mandy Baggot

41. Tíha vesmíru: Jennifer Niven



Historické romance: 9 knih

42. Co si počít s vévodou: Sally MacKenzie

43. Panství Edenbrooke: Juliane Donaldson

44. Tajnosti sira Richarda: Julia Quinn

45. Všechny tvé polibky: Julia Quinn

46. Za vším hledej Bridgertonovy: Julia Quinn

47. Zkrocení markýze z Raventhorne: Stephanie Laurens

48. Šľachtická rošáda: Kristi Ann Hunter

49. Abych tě milovala: Johanna Lindsey

50. Anna ze Zeleného domu: Lucy Maud Montgomery



Detektivky: 4 knihy

51. Řeky Londýna: Ben Aaronovitch

52. Volání Kukačky: Robert Galbraith

53. Hedvábník: Robert Galbraith

54. Ve službách zla: Robert Galbraith 

Jiné:

55. Pán much: William Golding

56: Želvou proti zdi: Daniela Fischerová

57. Duhová jiskra: Daniela Fischerová

58: Veselou sebevraždu a šťastný Nový rok!: Sophie de Villenoisy

59: V Dlouhonosech zlobí čerti: Jiří Kahoun

60: Elena: Jiří Pešaut

61: O psaní: Stephen King

62: Tvůrčí psaní pro každého: Markéta Dočekalová

63. Jak napsat dobrou knihu: Stanislav Hudský

Ještě jednou děkuji za vaši přízeň a těším se, že se s vámi budu moci podělit o své dojmy z knih v roce 2018!

© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky