PO TVÉM BOKU: KASIE WEST

06.01.2018

Láska přijde, když to nejmíň čekáš!

Název: Po tvém boku

Originální název: By Your Side, 2017

Autor: Kasie West

Překlad: Adéla Špínová

Nakladatelství: CooBoo, 2017

Počet stran: 213

Vazba: vázaná

Je pátek večer. Autumn a její přátelé právě skončili práci na svém úkolu z dějepisu a nacházejí se v garáži velké knihovny. Čeká je prodloužený víkend, který chtějí strávit společně na jedné horské chatě. Autumn si však na poslední chvíli musí odskočit na toaletu. Svůj batoh se svými věcmi si uloží do auta k Jeffovi, spolužákovi, který se jí líbí a doufá v něco víc. Při nasedání do aut panuje trochu zmatek a tak si nikdo nevšimne, že Autumn chybí. Autumn s hrůzou zjišťuje po návratu z toalety, že je v knihovně uzamčena. Není ale sama, jak brzy zjistí. Spolu s ní je tam zavřený také potížista z jejich školy, Dax.

Co udělají s nesourodou dvojicí tři dny nedobrovolného soužití? Bude Autumn s Jeffem, až se dostanou z knihovny ven?



Můj dojem:

Kniha je naspaná velmi čtivě a lehce. Minulý rokjsem od Kasie West četla Náhradního kluka a byla jsem knihou okouzlena. Byla pro mě jedním z největších příjemných překvapení roku 2017. Proto jsem sáhla i po této knize. A jak tedy v mých očích dopadla?

Po tvém boku není špatná kniha, ale přiznám se že má velká očekávání trochu zklamala.

Bylo to hlavně kvůli dvěma důvodům.

Prvním důvodem, proč nejásám nadšením je, že autorka pro mě jako knihomola vůbec nezakomponovala prostředí knihovny do příběhu uspokojivým způsobem. Nabízelo se tu využití knih jako prostředku ke sbližování hrdinů, to by však Autumn musela o knihy jevit nějaký zájem. Opak je pravdou. A tak sledujeme dvojici, která se snaží zabít čas díváním se na televizi. Ano prosím, v knihovně! Prostě celý ten čas se mi zdál nevyužitý. Rozdělování jídla z automatu, ani hraní karet na zaplácání času mě prostě neuspokojilo.

Druhým důvodem je vysvětlení, proč se pro ni její kamarádi nevrátili. Nechci tu spoilerovat a tak jen řeknu, že mi hrozně vadila zápletka týkající se Jeffa. Nebýt toho, dala bych vyšší hodnocení, takto jsem musela jít s hodnocením opravdu dolů. Je to nerealistické a hrozně naivní. Proč se autorka pouští do těžkého tématu, které zpracuje takto hloupým a povrchním způsobem! Bylo to úplně zbytečné. Je to škoda.

Chápu, že autoři to dnes nemají lehké. Jsou kamenováni za neoriginální příběhy. Já se na to dívám úplně jinak. Od romantického příběhu neočekávám originalitu. Prostě jen hezké a oddechové počteníčko, u kterého si budu moct odpočinout, když jsem unavená a chci si trochu zlepšit náladu. Ale při honbě za originalitou zápletek použít těžké téma, kterému tento druh zpracování vůbec nesluší, považuji za docela velký průšvih.

Tak a teď trochu pozitivněji. Postava Autumn mně byla sympatická. Byla milá a obětavá. I přes její úzkostlivou poruchu byla hodně pozitivní a v každé situaci se hodně snažila. Dax byl naproti tomu samotářský a na rozdíl od Autumn se nesnažil vůbec o nic. Chtěl mít jen svůj klid. Autumn se ale dokázala svojí příjemnou a aktivní povahou dostat přes jeho krunýř, který si kolem sebe vytvořil. A čtenář poznává, že je to v podstatě velmi ohleduplný kluk. Autumn se vedle Daxe cítila sama sebou a jeho klidná povaha ji přitahovala. Vedle něho totiž mohla poznat stabilitu, kterou nikdy s dobrodružnou a extrovertní povahou Jeffa nezažila. Toto bylo v knize pěkně zpracováno a fungovalo to.

Líbilo se mi také, že sbližování Autumn a Daxe bylo postupné a romantická linka funguje nenásilně a mile. Kasie West toto prostě umí a působí to přirozeně.


Závěr:

Po tvém boku je romantický příběh ze současnosti, který má sice své chyby, přesto si najde své čtenáře pro jeho nepřeslazenou a pěknou romantickou linku a milou postavu hlavní hrdinky.

Já se už moc těším na další knihu autorky P.S. I like You, kterou nakladatelství CooBoo vydá tento rok.


HODNOCENÍ: 60%


Obálka:

Sice není nijak převratná, ale líbí se mi víc než ta zahraniční.

Hodnocení obálky: 77%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky