PO ZEMI BLOUDÍM DÁL: RAE CARSON

20.07.2017

První díl trilogie o odvaze a přátelství v dobách zlaté horečky. 

Název: Po zemi bloudím dál

Originální název: Walk on Earth a Stranger

Série: The Gold Seer Trilogy (1)

Autor: Rae Carson

Překlad: Kristýna Wanková

Nakladatelství: CooBoo 2017 (NY, 2015)

Obálka: Tereza Králová

Počet stran: 352

Vazba: vázaná

Píše se rok 1849 a v Kalifornii právě vypukla zlatá horečka. Leah Westfallová se svou schopností vycítit zlato zajistila vždy své rodině jistý příjem. Její chamtivý strýc však pro získání moci nad Lee neváhá zavraždit její rodiče a stává se jejím poručníkem. Dívce nezbývá nic jiného než prchnout. Převleče se za chlapce a vydává se na cestu plnou nástrah a nebezpečí. Doufá, že se jí podaří dostihnout svého jediného přítele Jeffersona ve městě Independence, který utekl z domova vstříc novým možnostem v Kalifornii.

Po cestách se potulují lapkové, strýc ji hledá a ona je postavena tváří tvář svým limitům.


Můj dojem:

Když jsem začala číst tuto knihu, vůbec jsem netušila do čeho jdu a o čem je. Zaregistrovala jsem její krásnou obálku už dřív na pultech knihkupectví i to, že knihu vydává mé oblíbené nakladatelství CooBoo. Proto když jem knihu objevila v městské knihovně, neváhala jsem ani chvilku a nemohla se dočkat, až svůj úlovek přinesu domů.

Knihu jsem přečetla za dva večery. Tak mě zaujala!

Je opravdu velmi originální a poutavá. V young adult fantasy literatuře nenajdete knihu s podobným námětem. A přestože magií zrovna nehýří, bylo velmi příjemné ponořit se pro změnu do historicky realistického příběhu s prvky fikce.

Přiznám se, že jsem nikdy neměla slabost pro westerny. O to příjemnějším překvapením byl pro mě tento příběh. Autorka musela podrobně nastudovat historické reálie, protože kniha působí velmi věrohodně. Já si tak mohla udělat obrázek o tehdejší době a o tom, co všechno museli lidé obětovat, když opouštěli své domovy a vydávali se za vidinou lepšího života.

Moc se mi líbilo, jak autorka v knize popisuje různé charaktery lidí, ty dobré i ty zlé. Její postavy jsou velmi různorodé a mnohobarevné a setkání s nástrahami drsné přírody, kdy jsou nejednou vystaveny ohrožení života, je postupně mění a také stmeluje. Setkáme se zde s různými názory týkající se otroctví, postavení žen. Autorka poukazuje také na základní lidské nešvary jako je snobismus, rasová nesnášenlivost, pokrytectví a chamtivost. Proti tomu stojí v kontrastu lidský soucit, loajalita, přátelství, pracovitost, odvaha a síla srdce.

Hlavní hrdinka Leeah je vykreslena jako silná osobnost. Je to dívka činu. Nemluví, koná. Je odvážná, pracovitá, vytrvalá a přes všechnu nepřízeň osudu si po celou dobu zachovává víru a naději.

Její oporou v těžkých chvílích je její přítel z dětství Jefferson. Má napůl indiánskou krev , takže musí čelit mnoha předsudkům. Romantická linka mezi hrdiny je zde pouze velmi jemně naznačena, ale dává možnost rozvinout se do budoucna.

Jedinou věcí, kterou bych autorce vytkla je, že vyvrcholení knihy mohlo být důraznější. Chyběla mi tam výraznější gradace v závěru. Ale to nic nemění na skutečnosti, že se už moc těším na další díl, protože mě velice zajímá, jak se události kolem Lee budou dále vyvíjet.


Verdikt:

Po zemi bloudím dál je výborná kniha, vystavěná na skutečných historických událostech kalifornské zlaté horečky. Bude se líbit všem, kteří mají rádi dobrodružné příběhy postavené na lidských osudech, které jsou konfrontovány s drsnou přírodou. Pro její realistické pojetí se bude líbit nejen young adult čtenářům, na které cílí, ale i mnohem starším.


HODNOCENÍ: 88%


Obálka:

Musím přiznat, že obálka se mi líbí  víc, než ta originální. Zdá se mi, že lépe vystihuje knihu. Tu originální obálku bych viděla u příběhu, kde je hodně magie, i když je také hezká. Jsem ale opravdu nadšená z české verze. Poutá moje oči. Myslím, že i knihu mnohem lépe vystihuje.

Hodnocení obálky: 100% 

Originální verze obálky zde:

© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky