POUŠŤ V PLAMENECH: ALWYN HAMILTON

18.06.2017

První díl trilogie o pouštních píscích, lásce, magii a revoluci.

Název: Poušť v plamenech (Rebel of the Sands)

Série: Poušť v plamenech

Autor: Alwyn Hamilton

Překlad: Martina Buchlová

Vydáno: CooBoo 2017 (London 2016)

Počet stran: 287, brož.


  • Nový úsvit, nová poušť.

Oficiální anotace:

Pouštnímu národu země Mirádži vládnou smrtelníci, ale v divokých pustinách se pořád potulují stvoření z dávných pověstí a někde prý stále čarují i samotní džinové. Na městečku Prachov ale nic mystického ani magického není a osiřelá pistolnice Amání se už nemůže dočkat, až z něj zmizí.
Když se na střelecké soutěži setká s Jinem, tajemným a neskutečně přitažlivým cizincem, usoudí, že se jí naskytla šance utéct. Ale za celé roky, kdy fantazírovala o útěku z domova, se jí určitě nesnilo, že odsud uteče před vražednou sultánovou armádou s uprchlíkem hledaným za velezradu na mytickém koni. A určitě nečekala, že se do toho uprchlíka zamiluje...nebo že jí mladík pomůže odhalit pravdu o tom, kdo Amání opravdu je.

O autorce:

Alwyn Hamilton se narodila v Torontu a dětství strávila pendlováním mezi Kanadou a Evropou, dokud se její rodiče neusadili ve Francii. Tam žila v malém městě Beaune. Opustila Francii, aby studovala historii umění na King´s College na Cambridgské univerzitě. Nyní žije v Londýně. Poušť v plamenech je její prvotinou.

Obálka: 

Je jedním slovem nádherná. A i díky ní jsem nakonec knihu zakoupila na veletrhu Svět knihy 2017 v konkurenci jiných titulů. A po jejím přečtení  musím říct, že velice pěkně vystihuje atmosféru knihy.

Hodnocení obálky: 100%

Můj náhled:

Je to přesně ten typ knihy, který si sebou rádi vezmete na cesty nebo na dovolenou a budete ji číst někde venku pod letní oblohou. 

Kniha mě rozhodně nezklamala a jsem ráda za tento přírůstek do mé knihovny.
Má příjemných 287 stran a je rozdělena do 30 kapitol. Ty jsou celkem krátké, takže se kniha dá číst i pohodlně po menších částech, pokud člověk nemá zrovna moc času.

Autorčin styl se čte velmi dobře, je jednoduchý a to mám ráda.

Líbilo se mi, že je příběh z pouštního prostředí a také se v něm objevují magická stvoření jako mýtický kůň búraqi, nebo třeba v noci můžete narazit na nebezpečné ghůly nebo lidokožce a další. Za mě osobně, ale mohlo být magie klidně víc. Proto se mi nejvíce líbil závěr, kde se to teprve začne pořádně magicky rozjíždět. A autorka připravila navíc skvělé překvapení, které mě chytlo a díky hezky rozehrávanému závěru se budu těšit na další díl.
Začátek knihy mi přišel výborný a opravdu mě vtáhl do děje. Bohužel prostřední část knihy byla slabší, protože děj plyne tak nějak pomalu a romantická linka není tak chytlavá jako u mých jiných oblíbených autorek, na to aby byla pro knihu nosnou. Z toho důvodu se mi kniha nečetla jedním dechem, a po skončení kapitoly jsem nebyla nucena číst hned kapitolu další. Teprve v poslední třetině mě to zase po slibném začátku chytlo. 

Postavy:
Postavy v příběhu jsou sice sympatické, ale zvláště mužský hrdina mohl mít víc šťávy. Možná právě proto, prostřední část trochu vázne, protože to samotné postavy dostatečně netáhnou. Ale to je spíš můj osobní názor a myslím, že to má co do činění s mým věkem:) Mladší čtenáři budou s postavami asi spokojenější. Pro mě jim chybí větší hloubka.

 Z dalších nedostatků bych uvedla to, že celkově mohl být svět víc propracovaný. Na druhou stranu máme před sebou dva díly, takže nás autorka ještě může překvapit.

Verdikt:
Celkově je kniha příjemné oddychové čtení ze zajímavého pouštního prostředí. Rozhodně ji doporučuji, bude se líbit zvláště mladším YA čtenářům. 

HODNOCENÍ: 74%

 

Zahraniční obálky:

Krásná česká obálka je převzata z originální zahraniční. Zde jsou další povedené verze, ve kterých kniha vychází.

© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky