TRNITÁ ŘEČ: LEIGH BARDUGO

05.02.2019

Příběhy, které vyprávěla půlnoc. 

Název: Trnitá řeč

Originální název: The Languafe of Thorns, (2017)

Autor: Leigh Bardugo

Překlad: Dana Chodilová

Ilustrace: Sara Kipin

Nakladatelství: Fragment, 2018

Počet stran: 288

Vazba: vázaná s přebalem

Anotace:

Kniha obsahuje soubor šesti pohádek, které autorka zasadila do temného a magického světa, známého ze sérií Griša a Šest vran.


Můj názor:

Od knihy jsem neměla po zkušenostech se sérií Griša příliš velká očekávání. Griša mě totiž velmi zklamala a nelíbila se mi. Ovšem Trnitá řeč je naproti tomu skvost. Teprve v této knize mě Bardugo přesvědčila, že umí psát. Kratší formát pohádkových příběhů ji neskutečně sedí a přestože si bere inspiraci z klasických pohádek, její příběhy jsou velmi originální s nečekanými zvraty a výborně vypointované.

Všechny příběhy do jednoho jsou velmi čtivě napsané a dobře strukturované. Pohádkový jazyk jde Bardugo skvěle. Při čtení příběhů jsem měla zvláštní, trochu strašidelný a stísněný pocit. Její pohádky jsou velmi temné a přestože vyznívají pozitivně a většina má šťastný konec, obsahují hluboká ponaučení. Bardugo se podařila opravdu těžká věc, dokázala svým příběhům vetknout nadčasovost.

Mou nejoblíbenější pohádkou je hned ta první Ayama a Trnitý les. Její inspirací je má oblíbená pohádka Kráska a zvíře. Bardugo vytvořila zcela nový a osobitý příběh, přestože i ona v ní zpracovává téma fyzická versus vnitřní krása.

Dalším příběhem, který ve mně zanechal velmi silnou stopu je Čarodějnice z Duvy, inspirovaná pohádkou O perníkové chaloupce. Patří mezi nejtemnější povídky v knize a její rozuzlení jsem vůbec nečekala. Na konci mi běhal mráz po zádech.

A do třetice mě okouzlila pohádka na motivy Louskáčku Princ vojáček. Droessen je jedna z nejzajímavějších postav v knize, líbilo se mi, jak Bardugo kolem něj dokázala vystavět záhadné tajemno.

Pohádky Příliš chytrý lišák a Když voda zpívá oheň jsou však stejně dobré a mistrovsky napsané. Nejslabším příběhem pak pro mě byla Malá kudlička, ale i jemu bych dala pětihvězdičkové hodnocení.

Dalším trumfem knihy je její grafická úprava. Stránky každé z povídek zdobí po stranách malé ilustrace, které postupně přibývají. aby na jejím konci vytvořily dokonalé olemování celé dvojstránky. Na konci příběhu je pak nádherná dvoustránková ilustrace. Navíc se v knize střídá červená a zelená barva písma a dodává tak knize na zajímavosti. Obálka je také velmi krásná. Jako celek pak kniha působí naprosto luxusně a harmonicky. Ilustrace ještě více pozvedají zážitek ze čtení. Kniha je takové malé umělecké dílo.

Závěr:

Tuto knihu doporučuji naprosto všem bez rozdílu věku a pohlaví. Jde o skvost, který by neměl chybět v žádné knihovně. Za mě nejlepší kniha roku 2018.


HODNOCENÍ: 100%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky