TVÁŘ VODY: GUILLERMO DEL TORO, DANIEL KRAUS

16.06.2018

Fantasy příběh se všemi aktuálními tématy.

Název: Tvář vody

Originální název: The Shape of Water, 2018

Autor: Guillermo del Toro, Daniel Kraus

Překlad: Filip Drlík

Obálka: Patrick Collins, James Jean

Ilustrace: James Jean

Nakladatelství: Host, 2018

Počet stran: 384

Vazba: vázaná


Příběh se odehrává v šedesátých letech, v době studené války. Jedním z hlavních hrdinů je americký agent Strickland, který je vyslán na misi do Amazonie. Má za úkol odchytit a zajmout tajemného tvora -Deuse Bränquiu. Bůh pralesa, jak mu místní domorodci přezdívají, žil po tisíce let v souladu s přírodou. Nyní s ním má však americká armáda své plány. Chtějí ho podrobit důkladnému výzkumu, aby získali navrch nad Ruskem.

Ve výzkumném středisku pracuje jako uklizečka Elisa, která je němá a je vychovaná v sirotčinci. Její život na okraji společnosti jí pomáhají nést její dva přátelé - parťačka z práce Zelda a její soused Giles.

Jednoho dne je Elisa se Zeldou povolána uklidit do laboratoře a objeví Deuse Bränquiu. Začne s obojživelným tvorem komunikovat a postupně mezi nimi vzniká pevné pouto. Elisa se rozhodne z přísně střeženého střediska tvora zachránit. Podaří se jí to?


Můj dojem:

O Tváři vody jsem se poprvé dozvěděla z filmové upoutávky v kině. A musím říct, že mě docela zaujala. Bohužel jsem film nakonec prošvihla, takže jsem to chtěla napravit alespoň s knihou. Kniha mě však velmi zklamala. Čekala jsem romanci, jak se o filmu i knize psalo. Bohužel romance to není v žádném případě! V knize o ni totiž vůbec nejde. Postava Deuse Bränquii funguje spíš jako háček, který má čtenáře zaháknout a nalákat ke čtení. V knize pak hraje třetí housle a pouze spojuje osudy jednotlivých postav.

O čem tedy kniha vlastně je?

O všem!

Pojďme si ty témata vyjmenovat:

O ničení pralesů a neúctě k přírodě.

O tom, jak člověka změní hrůzy války a jak se z něj stane zvíře.

O tom, jak byli homosexuálové utlačováni

O tom, jak byli černoši utlačováni.

O tom, jak byli handicapovaní utlačováni.

O tom, jak byly ženy utlačovány.

O síle žen.

O tom, jak domácí puťka získá práci, kterou si zaslouží.

O nadvládě mužů ve společnosti.

O tom, že se muži zásadně nedokáží trefit do záchodové mísy.

O tom, jak Rusové mají všude agenty.

O mezidruhovém sexu a jeho opěvování.

O tom, jak láska a víra vyhraje nad zlobou a nenávistí.

Shrnutím taková klasická propaganda ve stylu politické korektnosti, která v současné době hýbe světem.

A z tohoto důvodu jsem byla opravdu znechucená a naštvaná. Cítila jsem se podvedená. Takže ještě jednou, ne, není to romance! Je to povrchní směska, s cílenou prvoplánovou snahou zahrát na city čtenáře. Bohužel kniha není ani moc dobře napsaná. A tím, jak klouže po povrchu, tak mě ani nevtáhla do děje.

Jednotlivé kapitoly jsou velmi krátké a mění se v nich úhly pohledu, podle postavy, na kterou se příběh zaměřuje. Děj je vystavěn postupně jako skládačka. Styl psaní hodně napodobuje vyprávěcí styl filmu.

V příběhu je spoustu nelogičností a autoři si ho ohýbají, jak se jim to líbí. Celkově není příběh příliš uvěřitelný. Je v něm příliš znát obrovská snaha o super cool příběh. Bohužel není originální a navíc je velmi předvídatelný.


Závěr:

Kniha si asi čtenáře najde, soudě podle jiných pozitivních ohlasů. Já ji bohužel nedoporučuji.


HODNOCENÍ: 35%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky