TVŮJ PERFEKTNÍ ROK: CHARLOTTE LUCAS

15.06.2018

Kouzelný příběh o jednom muži a jedné ženě a opravdu důležitých otázkách života.

Název: Tvůj perfektní rok

Originální název: Dein perfektes Jahr, 2016

Autor: Charlotte Lucas

Překlad: Zuzana Soukupová

Nakladatelství: Ikar, 2018

Počet stran: 448

Vazba: vázaná


Co je smyslem tvého života?

Jonathan Grief, atraktivní majitel nakladatelství v Hamburku by na tuto otázku dokázal jen stěží odpovědět. Jeho život vypadá na první pohled dokonale. Je bohatý a pracovat moc nemusí, protože od toho má své zaměstnance. Jeho jedinou náplní dne je udržovat se v kondici a pečovat o své tělo. Přestože své bývalé manželce snesl modré z nebe, z nějakého jemu neznámého důvodu ho opustila s jeho nejbližším přítelem a zřekla se tak veškerého blahobytu, který jí nabízel. Jednoho dne nalezne deník, který mu změní život od základů.

Naproti tomu Hannah, věčná optimistka by nejspíš odpověděla, že je to šíření pozitivní energie. Dokáže totiž vykřesat pozitivum i z těch nejhorších situací. Navíc se jí konečně podařilo založit vlastní živnost a k jejímu úplnému štěstí jí chybí už jen svatba s jejím přítelem Simonem. Ale Simon se ještě stále nevyjádřil. Pracoval jako žurnalista a ztratil práci a tak se ho Hannah snaží všemožně povzbuzovat.

Ale život je nevyzpytatelný a tak osud někdy dokáže zpochybnit všechno, v co hrdinové věří.


Můj dojem:

Hned na začátku bych chtěla pochválit krásné zpracování. Levandulová ořízka knize náramně sluší a společně s decentní obálkou působí velmi sympaticky.

Ale nyní již k obsahu. Velmi se mi líbil námět. V příběhu totiž hraje důležitou úlohu deník, který obsahuje plán na každý den v roce. Dostane se do rukou beznadějného suchara Jonathana Griefa, který se jeho radami začne řídit. Bylo to velmi osvěžující. Postavu Jonathana jsem si oblíbila a bavil mě. Byl to takový mrzout a konzervativec posedlý dodržováním pravidel, že jsem se nad jeho chováním musela často smát a vývoj jeho postavy jsem si neskutečně užívala.

S Hannah jsem však měla trochu problém. Její pozitivní energie mi místy přišla strojená a místy mi lezla na nervy. Také se projevovala občas krapet sobecky. Ale byla parádním protikladem Jonathana a proto to fungovalo. Asi tušíte, že oba jsou nějakým způsobem s deníkem propojeni, ale nebudu vám prozrazovat více.

Kniha se čte velmi lehce. Je to pěkné oddychové čtení, i když trochu předvídatelné. Samozřejmě nechybí romantika. A jako třešničku na dortu má v sobě příběh i poslání, které vás donutí k zamyšlení. Za mě tedy maximální spokojenost.


Závěr:

Velmi příjemné oddychové čtení se zajímavými hrdiny a civilní romantikou. Přestože obsahuje i vážnější téma, vyznívá pozitivně a má mnoho vtipných momentů. Rozhodně doporučuji.


HODNOCENÍ: 74%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky