VESELOU SEBEVRAŽDU A ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK! : SOPHIE DE VILLENOISY

25.11.2017

Má to být humorný příběh plný dobré nálady. 

Název: Veselou sebevraždu a šťastný Nový rok!

Originální název: Joyeux suicide et bonne année , 2016

Autor: Sophie de Villenoisy

Překlad: Šárka Belisová

Nakladatelství: Motto (Albatros media a.s.), 2017

Počet stran: 169

Vazba: vázaná s přebalem


Sylvii právě zemřel otec a propadá depresi. Ve svých 45 letech je totiž úplně sama, bez chlapa a bez dětí a má pocit, že už ji v životě nic pěkného nečeká. Jednoho krásného říjnového dne se probudí a rozhodne se udělat si procházku slunnou Paříží kolem nábřeží Seiny. Je svědkem záchrany života topícího se muže, zřejmě sebevraha. To ji inspiruje, tedy ten sebevrah. Rozhodne se, že o vánocích skoncuje se svým životem ve voňavé koupeli. Před tím se chce se svým nápadem s někým podělit. Náhodně si vybere psychoterapeuta, který ji k jejímu údivu od sebevraždy nijak neodrazuje. Při jejich terapeutických setkáních ji nabádá k plnění nezvyklých úkolů.


Můj dojem:

Podle anotace na přebalu má jít o humorný příběh plný dobré nálady. Humor tam trochu je, ale jen v první třetině knihy, pak je to s ním čím dál těžkopádnější, až nakonec vymizí úplně. Druhá půlka knihy je spíš smutný příběh zoufalé a nešťastné ženy. Na to, aby byl příběh skutečně působivý, je příliš povrchní. A závěr se mi nelíbil už vůbec.

Kniha je tenoučká, přečetla jsem ji za jeden večer. Čte se dobře, zpočátku mě i bavila. Bohužel má sestupnou tendenci. Na to, že jsem očekávala humorný příběh plný nadsázky se kniha ke konci bere hrozně vážně. Závěr knihy mi přijde, jak z laciné knihy o seberozvoji. Co se musí autorce nechat je lehkost s jakou se pohybuje v oblastech týkajících se módy a různých salonů. Nezapře, že je mimo jiné žurnalistkou přispívajících do různých ženských časopisů jako je Marie Claire, Elle. Při plnění úkolů od psychoterapeuta nechá hrdinku pohybovat se od kosmetického studia, přes kadeřnický salon až po značkový módní boutique a popisuje je velmi realisticky. Bohužel dobrá nálada z knihy nečiší a protože je kniha tímto způsobem prezentovaná, za mě neplní dobře svou funkci.

Závěr:

Kniha je krátká a celkem čtivá a přelouskáte ji velmi brzy. Proto se hodí na zabití nudy cestou do vlaku. Moc si od ní ale neslibujte. Já jsem z ní nadšená nebyla, ale věřím, že své čtenáře si najde.


HODNOCENÍ: 55 %


Obálka:

Je lepší než kniha. Zaujala mě a líbí se mi.

Hodnocení obálky: 80%


© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky