ZA SEDMERO MRAKODRAPY: SARAH DARER LITTMAN

08.02.2018

Otráveným jablkem to teprve začalo...

Název: Za sedmero mrakodrapy: Sarah Darer Littman

Originální název: Charmed, I´m sure, 2017

Autor: Sarah Darer Littman

Překlad: Žofie Lopatová

Obálka: Kamila Flonerová

Nakladatelství: Fragment, 2017

Počet stran: 176

Vazba: vázaná


Rosie je osmačka na nižší střední škole na Manhattanu. Blíží se Podzimní ples a ona se cítí nešťastně, protože nemá nikoho, kdo by ji na něj chtěl vzít. Celé to zhoršuje fakt, že je dcerou dvou nejslavnějších bytostí v pohádkové historii - Sněhurky a prince Krasoně.

Rosie je opravdu bezradná a tak požádá svou matku o pomoc. Dostane od ní zvláštní dárek, překrásnou zlatou pudřenku, zdobenou drahými kameny. Jaký je její údiv, když na ni zrcadlo v pudřence začne mluvit, dokonce ve verších.

Dokáže Rosie získat v krátké době pozvání od kluka, se kterým by mohla jít na ples? Může důvěřovat zrcadlu z matčina dárku, které se stává jejím rádcem? Co když se v pudřence ukrývá TO zrcadlo, které měla ve své komnatě zlá královna?



Můj dojem:

Netušila jsem, kolik zábavy se skrývá v tak útlé knížce. Kniha mě opravdu mile překvapila. Bylo to svižné a velmi vtipné čtení. I když nejsem její cílovkou, moc jsem se u jejího čtení pobavila. Prostě osvěžující, šťavnatý kousek do knihovničky!

Rosie mi byla moc sympatická a její zápal a snaha najít si během necelých dvou týdnů kluka na ples mi nejednou vyčaroval úsměv na rtech.

Přestože je příběh velmi jednoduchý, je napsaný velmi čtivým jazykem. Oceňuji veršovanou mluvu zrcadla v pudřence a překladatelka má u mě plusové body. Příběh odsýpá od začátku až do konce a nemá žádné nudné pasáže.

Rosie během svého hledání partnera prochází vývojem a ponaučení z příběhu sice není ničím světoborným, přesto ale jeho připomenutí neuškodí žádné mladé slečně.


Závěr:

Knihu bych doporučovala především dívkám ve věku od 11 -14 let. Myslím, že je to naprosto ideální nenáročné a oddechové čtení, které je vhodné i pro lidi, kteří jinak moc nečtou. Pokud si lámete hlavu a hledáte hezký dárek například pro svou dceru ve věku hlavní hrdinky, s touto knihou nemůžete šlápnout vedle.


HODNOCENÍ: 80 %


Obálka:

Hodnotím ji průměrně. Líbí se mi na ní červené jablko s obrázkem New Yorku ve spodní polovině. Pokud by jablko bylo jediným tématem na celé obálce, bez tváře dívky, líbila by se mi mnohem více. Takto působí trochu roztříštěným dojmem a bohužel i kapánek tuctově. Originální obálka se mi líbí v tomto případě víc.


Originální obálka:

© 2017 Knižní blog. Za návštěvu děkuje Blahona.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky